Principy návrhu zklidňujích opatření ve vztahu k charakteru pozemní komunikace
Principles of Calming Measures Design Based on the Road Parameters
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michaela Stránská
Vedoucí práce
Kocián Karel
Oponent práce
Moudrá Karolína
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav soudního znalectví v dopravěPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi provedení přechodů z extravilánových do intravilánových úseků na pozemních komunikacích. Obsahuje přehled a rozdělení aktuálních způsobů provádění zklidňujících vjezdových opatření na území České republiky. Současně obsahuje přehled opatření realizovaných v zahraničí, kterými je možné se na území ČR do budoucna inspirovat. V praktické části bakalářské práce jsou popsány faktory, které ovlivňují rychlost motorových vozidel v těchto úsecích a které by měly být zohledněny při volbě konkrétních vjezdových zklidňujících opatření. Na základě těchto faktorů došlo pak k vytvoření rozhodovacího stromu, který slouží jako nástroj pro zjednodušení výběru vhodného zklidňujícího opatření na libovolném vjezdu do intravilánového úseku. This bachelor thesis deals with gateway treatments on road transitions from rural to urban areas. It contains categorization and an overview of current gateway traffic calming measures in the Czech Republic. It also includes an overview of measures implemented abroad that were not implemented in the Czech Republic yet and which could be used as an inspiration in the future. In the practical part of the thesis, parameters that influence driver’s speed on entrances to urban areas were described. Those parameters can help estimate the danger of road section and should be considered while deciding which measure should be implemented. Based on this, the decision tree that serves as a tool for choosing suitable gateway traffic calming measures was created.