Kyberšikana na střední škole
Cyberbullying at Secondary School
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michaela Vaněčková
Vedoucí práce
Dobrovská Dana
Oponent práce
Vobořilová Jarmila
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce nese název Kyberšikana na střední škole a je koncipována jako teoreticko-empirická práce. Cílem je provést analýzu fenoménu kyberšikany u žáků střední školy. Teoretická část vychází z rešerše vybrané odborné literatury a shrnuje uceleně nejvýznamnější poznatky k problematice. Vysvětluje, co je tradiční šikana, kyberšikana a jak se dělí. Dále se teoretická část zaměřuje na charakteristiku aktérů a zmíněny jsou i prostředky, formy i možné důsledky a dopady na dospívajícího. Závěr teoretické části se především zaobírá prevencí a legislativní stránkou kyberšikany. Předkládaná empirická část představuje realizované kvantitativní dotazníkové šetření na vybrané střední škole ve Středočeském kraji. Prostřednictvím autorského dotazníku je cílem zjistit a popsat tento jev, specifikovat jeho formy, analyzovat motivaci k tomuto chování a navrhnout způsoby, jak kyberšikanu v daném prostředí redukovat. Presented bachelor thesis is focused on Cyberbullying in high school and is conceived as a theoretical-empirical work. The aim is to analyze the phenomenon of cyberbullying of high school students. The theoretical part is based on a search of selected literatures and summarizes the most important findings on the issue. It explains what bullying, cyberbullying is and how it is divided. Furthermore, the theoretical part focuses on the characteristics of the actors and the means and forms of cyberbullying are also mentioned. The possible consequences and impacts on the adolescent are also mentioned. The conclusion of the theoretical part deals mainly with prevention, but also outlines the legislative side of cyberbullying. The presented empirical part presents a quantitative questionnaire survey at a selected high school. Through the author's questionnaire, the aim is to identify and describe this phenomenon, specify its forms, analyze the motivation for this behavior and suggest ways to reduce cyberbullying in the environment.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]