Komparace didaktiky matematiky v prezenční a distanční výuce na střední škole
Didactic Comparison of Mathematics in Full-Time and Distance Form of Study at Secondary School
dc.contributor.advisor | Andres Pavel | |
dc.contributor.author | Filip Kallmünzer | |
dc.date.accessioned | 2021-09-05T22:51:35Z | |
dc.date.available | 2021-09-05T22:51:35Z | |
dc.date.issued | 2021-09-05 | |
dc.identifier | KOS-780961588105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/97365 | |
dc.description.abstract | Tato práce si klade za cíl zanalyzovat, jaké didaktické nástroje jsou užívány učiteli matematiky nejen při distanční výuce, ale i při té prezenční. Dále jaké didaktické zásady jsou pro ně vzhledem k oběma formám výuky podstatné, jak změnili během pandemie Covid-19 své organizační formy výuky při přechodu z jedné výukové formy na druhou a jakým způsobem hodnotili znalosti a vědomosti svých studentů. První kapitola obsahuje rešerši základních didaktických kategorií v rozsahu, který by měl být dostačující vzhledem k cíli této práce. Jsou zde rovněž představeny online nástroje, které učitelé mohli využívat nejen v distanční výuce, ale i v té prezenční jako možný doplněk. Druhá kapitola zahrnuje dotazníkové šetření, které bylo vytvořeno s ohledem na naplnění cílů této bakalářské práce a vyhodnoceno. Dotazník byl rozeslán na 133 středních škol v Praze a na 2 facebookové skupiny sdružující pedagogy. Cíleno bylo na středoškolské učitele matematiky s alespoň jednoletou praxí. Třetí kapitola obsahuje dvě přípravy výukové hodiny na jedno matematické téma. První pro prezenční a druhou pro distanční formu výuky. Obě přípravy výukové hodiny byly vytvořeny s popisem předpokládaného průběhu klasické, resp. distanční hodiny. Diskuze v této bakalářské práci pak integruje dosažené výstupy práce vzhledem k současnému stavu poznání z posledních dvou kapitol této práce. | cze |
dc.description.abstract | This work aims to analyze which didactic tools are used by mathematics teachers not only in distance learning, but also in full-time. Furthermore, what didactic principles are important for them regarding both forms of teaching, how did they change their organizational forms of teaching during the Covid-19 pandemic during the transition from one teaching form to another and how they diagnosed knowledge of their students. The first chapter contains a research of basic didactic categories to the extensity that should be sufficient with respect to the goal of this work. There are also online tools that teachers could use not only in distance learning, but also in full-time as a potential supplement. The second chapter includes a questionnaire survey, which was created with regard to the fulfillment of the objectives of this bachelor's thesis and evaluated. The questionnaire was sent to 133 secondary schools in Prague and to 2 Facebook groups associating teachers. It was aimed at high school mathematics teachers with more than one year of experience. The third chapter contains two preparations for lessons on one mathematical topic. The first one for the full-time and the second one for the distant form of teaching. Both lesson preparations were created with a description of the expected course of the classical, resp. distant lesson. The discussion in this bachelor thesis then integrates the achieved outputs of the work with respect to the current state of knowledge from the last two chapters of this work. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Prezenční forma výuky | cze |
dc.subject | distanční forma výuky | cze |
dc.subject | didaktika matematiky | cze |
dc.subject | didaktické zásady | cze |
dc.subject | didaktické prostředky | cze |
dc.subject | organizační formy výuky | cze |
dc.subject | ověřování výsledků učení | cze |
dc.subject | dotazníkové šetření | cze |
dc.subject | příprava na výukovou hodinu | cze |
dc.subject | Full-time form of teaching | eng |
dc.subject | distant form of teaching | eng |
dc.subject | didactics of mathematics | eng |
dc.subject | didactic principles | eng |
dc.subject | didactic tools | eng |
dc.subject | organizational forms of teaching | eng |
dc.subject | verification of learning outcomes | eng |
dc.subject | questionnaire survey | eng |
dc.subject | preparation for a lesson | eng |
dc.title | Komparace didaktiky matematiky v prezenční a distanční výuce na střední škole | cze |
dc.title | Didactic Comparison of Mathematics in Full-Time and Distance Form of Study at Secondary School | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Tomešková Kateřina | |
theses.degree.discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
theses.degree.grantor | institut pedagogických a psychologických studií | cze |
theses.degree.programme | Specializace v pedagogice | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 32151 [1228]