Osobní vůz pro rychlost 200 km/h s podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky
Passenger car for speed 200 km/h fitted with bogies with coil spring suspension
dc.contributor.advisor | Heptner Tomáš | |
dc.contributor.author | Michal Kuneš | |
dc.date.accessioned | 2021-09-02T22:53:21Z | |
dc.date.available | 2021-09-02T22:53:21Z | |
dc.date.issued | 2021-09-02 | |
dc.identifier | KOS-1087892586305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/97215 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem osobního vozu pro rychlost do 200 km/h vybaveného podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky, což zahrnuje stanovení parametrů vypružení. Ověřují se jízdní vlastnosti a bezpečnost jízdy osobního vozu, které jsou prokázány simulací jízdy vozidla v programu Simpack. Výpočtový model osobního vozu je validován analytickým výpočtem bezpečnosti proti vykolejení na zborcené koleji. | cze |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the design of the passenger car for speeds up to 200 km/h fitted with bogies with coil spring suspension, which includes the determination of suspension parameters. Passenger car running properties and running safety are verified, which are determined by running simulation in the Simpack program. The simulation model of a passenger car is validated by an analytical calculation of safety against derailment on the twisted track. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | osobní vůz | cze |
dc.subject | podvozek | cze |
dc.subject | vypružení | cze |
dc.subject | flexi-coil pružina | cze |
dc.subject | bezpečnost proti vykolejení | cze |
dc.subject | zkoušky jízdních vlastností | cze |
dc.subject | simulace | cze |
dc.subject | passenger car | eng |
dc.subject | bogie | eng |
dc.subject | suspension | eng |
dc.subject | flexi-coil spring | eng |
dc.subject | resistance to derailment | eng |
dc.subject | running dynamics test | eng |
dc.subject | simulation | eng |
dc.title | Osobní vůz pro rychlost 200 km/h s podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky | cze |
dc.title | Passenger car for speed 200 km/h fitted with bogies with coil spring suspension | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Moureček Zdeněk | |
theses.degree.discipline | Kolejová vozidla | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Dopravní a transportní technika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [429]