ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Osobní vůz pro rychlost 200 km/h s podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky

Passenger car for speed 200 km/h fitted with bogies with coil spring suspension

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Michal Kuneš
Supervisor
Heptner Tomáš
Opponent
Moureček Zdeněk
Field of study
Kolejová vozidla
Study program
Dopravní a transportní technika
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá návrhem osobního vozu pro rychlost do 200 km/h vybaveného podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky, což zahrnuje stanovení parametrů vypružení. Ověřují se jízdní vlastnosti a bezpečnost jízdy osobního vozu, které jsou prokázány simulací jízdy vozidla v programu Simpack. Výpočtový model osobního vozu je validován analytickým výpočtem bezpečnosti proti vykolejení na zborcené koleji.
 
The diploma thesis deals with the design of the passenger car for speeds up to 200 km/h fitted with bogies with coil spring suspension, which includes the determination of suspension parameters. Passenger car running properties and running safety are verified, which are determined by running simulation in the Simpack program. The simulation model of a passenger car is validated by an analytical calculation of safety against derailment on the twisted track.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/97215
View/Open
PLNY_TEXT (5.648Mb)
PRILOHA (361.0Kb)
PRILOHA (1.310Mb)
PRILOHA (229.2Kb)
PRILOHA (27.78Mb)
POSUDEK (125.3Kb)
POSUDEK (145.8Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV