Návrh motorové instalace rychlostního letounu
Design of engine instalation for racing airplane
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Radek Štěpánek
Supervisor
Valenta Jakub
Opponent
Brož František
Field of study
Letadlová a kosmická technikaStudy program
Letectví a kosmonautikaInstitutions assigning rank
ústav letadlové technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Úkolem diplomové práce je prvotní návrh kompozitní motorové instalace pro rychlostní letoun vyvíjený na ústavu letadlové techniky ČVUT. Nejprve bylo třeba definovat zatížení působící na motorovou instalaci. Uvažované zatížení je vypočteno dle požadavků platných předpisů, ke kterým jsou přidány další kritické stavy. Následně je provedeno rozmístění nosných komponent motorové instalace. Prvotní pevnostní výpočet je proveden analyticky. Nakonec je navržená struktura ověřena simulací pomocí metody konečných prvků a je provedeno srovnání s analytickou metodou. Výstupem této práce je tvarový návrh motorové instalace, včetně materiálového složení a hmotnostního rozboru, použitelný pro další iteraci návrhu rychlostního letounu. The objective of the diploma thesis was to design composite engine instalation for racing airplane developer at department of Aerospace engineering CTU. Definition of the acting forces to motor instalation has to be made first. considered load was defined with requirements of valid regulations extended by critical states. Location of the structural parts of motor mount has been set. First calculations were made analyticaly. In the second step motor mount is simulated in PC program using finite element. FEM and analytical calculation were compared. The output of this work is a shape design of an engine installation, including material composition and mass analysis, usable for further iteration of the design of a racing aircraft.
Collections
- Diplomové práce - 12122 [137]