Koncepční návrh hybridního raketového motoru pro nosič k průzkumu mezosféry
Conceptual design of a hybrid engine for a rocket to explore the mesosphere
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ivan Šonka
Vedoucí práce
Kučera Jaromír
Oponent práce
Klesa Jan
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce je zaměřena na koncepční návrh hybridního raketového motoru pro nosič k průzkumu mezosféry. Dle rešerše s důrazem na hybridní sondážní rakety byla vybrána kombinace okysličovadla a pevného paliva. Pro tuto kombinace byly početně navrženy subsystémy tryska, přívod a vstřikování okysličovadla, zapalování, spalovací komora a chlazení na koncepční úrovni. Dále byl ideologicky navržen testovací stand pro motor. The scope of this thesis is to perform conceptual design of the hybrid rocket engine for a rocket able to reach mesosphere. Based on the theoretical research with greater emphasis on the utilization of the hybrid propulsion with the sounding rockets I have decide the suitable propellant combination. Performed feasibility study to determine the suitable length of the burn time and propellant masses. Based on the data found I have designed the individual subsystems of the rocket, nozzle, combustion chamber, oxidizer supply and injection, ignition system and cooling system to a conceptual level. I also presented ideological design for test stand for the engine. Certain subsystems offer opportunity to be assessed in greater depth with possible optimizations.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]