Koncepční návrh vrtulníku pro Mars
Conceptual Design of Mars Helicopter
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Magdalena Jarošová
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Teichman Jiří
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se v rešeršní části zabývá možnými konfiguracemi Vertical Take-Off and Landing (VTOL) letadly, tedy letadly schopnými vertikálního vzletu a přistání, pro leteckou přepravu na Marsu. V práci dále následuje část, jež se zaobírá popisem marsovských atmosférických podmínek. V praktické části je pak představen vlastní návrh koncepce vrtulníku pro tyto specifické atmosférické podmínky a výpočty jeho předpokládaných letových výkonů. V závěrečné části je prezentován koncept měření modelového rotoru v laboratorních podmínkách. In the research part, this diploma thesis deals with possible configurations of Vertical Take-Off and Landing (VTOL) aircraft, ie aircraft capable of vertical take-off and landing, for air transport on Mars. The work is followed by a section that deals with the description of Martian atmospheric conditions. The practical part then presents the actual design of the helicopter concept for these specific atmospheric conditions and calculations of its expected flight performance. The final part presents the concept of measuring a model rotor in laboratory conditions.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]