Zobrazit minimální záznam

Bounding Volume Hierarchies for Oblong Objects



dc.contributor.advisorBittner Jiří
dc.contributor.authorEmese Szabó
dc.date.accessioned2021-08-25T22:52:47Z
dc.date.available2021-08-25T22:52:47Z
dc.date.issued2021-08-25
dc.identifierKOS-1064879722905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/96751
dc.description.abstractPráce pojednává použití válců jako obalová tělesa při sledování paprsku pro různé typy scén obsahující podlouhlé objekty. Představuje způsob sjednocení obalových těles ve tvaru válce a zkoumá jejich výhody. Navrhnutá metoda používá válce v rámci konkrétního algoritmu pro stavbu hierarchie obálek. Poskytnutá implementace je ověřením konceptu. Byly porovnány tři typy hierarchií: hierarchie osově zarovnaných obálek, verze používající válce a hybridní varianta kombinující obě typy obálek. Získané výsledky ukazují, že válce mají potenciál zmenšit celkový povrch hierarchie pro podlouhlé objekty. Hybridní hierarchie překonává verzi s osově zarovnanými obálkami při syntéze obrazu v případě určitých scén, ale zároveň výrazně zvyšuje dobu postavení hierarchie.cze
dc.description.abstractThis thesis discusses using cylinders as bounding volumes in ray tracing for specific scene types containing oblong objects. It offers a method for joining cylinder-shaped bounding volumes and shows their advantages. The presented method incorporates cylinders into a state-of-the-art bottom-up hierarchy builder, a locally-ordered clustering algorithm. The provided implementation is a proof of concept. Three types of bounding volume hierarchies were compared, the common axis-aligned bounding box (AABB) hierarchy, a cylinder version, and a hybrid. The obtained results show that cylinder volumes have the potential to reduce the overall surface area of the hierarchy for oblong objects. Moreover, the hybrid hierarchy outperforms the AABB version in rendering certain scenes while increasing the build times.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectobalová tělesacze
dc.subjecthierarchie obalových tělescze
dc.subjectsledování paprskůcze
dc.subjectpodlouhlé objektycze
dc.subjectváleccze
dc.subjectbounding volumeseng
dc.subjectbounding volume hierarchieseng
dc.subjectray tracingeng
dc.subjectoblong objectseng
dc.subjectcylindereng
dc.titleHierarchie obalových těles pro podlouhlé objektycze
dc.titleBounding Volume Hierarchies for Oblong Objectseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeMeister Daniel
theses.degree.disciplinePočítačová grafikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam