Hierarchie obalových těles pro podlouhlé objekty
Bounding Volume Hierarchies for Oblong Objects
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Emese Szabó
Supervisor
Bittner Jiří
Opponent
Meister Daniel
Field of study
Počítačová grafikaStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce pojednává použití válců jako obalová tělesa při sledování paprsku pro různé typy scén obsahující podlouhlé objekty. Představuje způsob sjednocení obalových těles ve tvaru válce a zkoumá jejich výhody. Navrhnutá metoda používá válce v rámci konkrétního algoritmu pro stavbu hierarchie obálek. Poskytnutá implementace je ověřením konceptu. Byly porovnány tři typy hierarchií: hierarchie osově zarovnaných obálek, verze používající válce a hybridní varianta kombinující obě typy obálek. Získané výsledky ukazují, že válce mají potenciál zmenšit celkový povrch hierarchie pro podlouhlé objekty. Hybridní hierarchie překonává verzi s osově zarovnanými obálkami při syntéze obrazu v případě určitých scén, ale zároveň výrazně zvyšuje dobu postavení hierarchie. This thesis discusses using cylinders as bounding volumes in ray tracing for specific scene types containing oblong objects. It offers a method for joining cylinder-shaped bounding volumes and shows their advantages. The presented method incorporates cylinders into a state-of-the-art bottom-up hierarchy builder, a locally-ordered clustering algorithm. The provided implementation is a proof of concept. Three types of bounding volume hierarchies were compared, the common axis-aligned bounding box (AABB) hierarchy, a cylinder version, and a hybrid. The obtained results show that cylinder volumes have the potential to reduce the overall surface area of the hierarchy for oblong objects. Moreover, the hybrid hierarchy outperforms the AABB version in rendering certain scenes while increasing the build times.
Collections
- Diplomové práce - 13139 [413]