Inovace na trhu online prodeje potravin
Innovation in the Online Food Sales Market
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Aneta Granátová
Supervisor
Skokanová Dagmar
Opponent
Jemala Marek
Study program
Projektové řízení inovacíInstitutions assigning rank
institut manažerských studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této diplomové práce jsou inovace na trhu online prodeje potravin společnosti Ko-šík.cz a Rohlík.cz. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část je teoretická, která se zabývá inovacemi, typy inovací, jejich úspěšností, inovačním procesem, technikami a metodami a také situační analýzou. Druhá část je praktická, která představuje obě společnosti, jejich situační analýzu a jejich inovační aktivity. V této části jsou také obě společnosti porovnány z několika hledisek. Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit, kolik lidí využívá nákup potravin on-line, zda jsou s touto službou spokojeni a jaké zlepšení by ocenili. Veškeré návrhy na zlepšení pro obě společnosti byly vyhodnoceny v poslední části této práce. The subject of research of this diploma thesis are innovations in the market of online food sales of the company Košík.cz and Rohlík.cz. The thesis is divided into theoretical part and practical part. The first part of the thesis is the theoretical part, which deals with innovations, types of innovations, their success, innovation process, techniques and methods, as well as situation analysis. The second part of this thesis is the practical part, which presents both companies, their situation analysis and their innovative activities. In this section of the diploma thesis, the two companies are also compared from several points of view. The aim of the questionnaire survey was to find out how many people use to buy food online, whether they are satisfied with this service and what improvement they would appreciate. All suggestions for improvement for both companies were evaluated in the last part of this work.
Collections
- Diplomové práce - 32116 [884]