Zobrazit minimální záznam

A heuristic algorithm for Kriegspiel



dc.contributor.advisorŠustr Michal
dc.contributor.authorVojtěch Foret
dc.date.accessioned2021-06-17T22:53:28Z
dc.date.available2021-06-17T22:53:28Z
dc.date.issued2021-06-17
dc.identifierKOS-1064879664005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/95455
dc.description.abstractHry představují jednoduchý model problémů reálného světa. Hry s neúplnou informací vylepšují tento model přidáním skryté informace, čímž se přibližují skutečným problémům. Tyto hry jsou však pro počítačové programy náročnější na hraní, obzvlášť pokud mají velmi silnou skrytou informaci. Kriegspiel je varianta známé hry Šachy, ve které hráč nezná pozice nepřátelských figurek. Užitečné informace jsou v Kriegspielu vzácné, což z něj dělá velmi složitou hru pro počítačové programy. Navíc bylo provedeno jen velmi málo výzkumu na poli hraní celé hry Kriegspielu. Tato práce testuje obecné algoritmy pro hry s neúplnou informací a také dosud nejsilnější známý algoritmus hrající Kriegspiel. Tyto algoritmy vylepšuje využitím pokročilých a dobře vyzkoušených algoritmů pro hraní šachů s úplnou informací. Výsledný algoritmus skutečně předvedl lepší výkony než původní verze. Toto ukazuje, že evaluace determinizací je důležitý a mocný nástroj, který by mohl mít budoucnost i v dalších hrách s neúplnou informací, u kterých jsou dobře prozkoumané verze s úplnou informací.cze
dc.description.abstractGames are a simple model of real-world problems. Games with imperfect information extend this model by adding hidden information and thus being closer to real problems. However, these games are much more difficult for computer programs to play, especially if there is a significant amount of hidden information. Kriegspiel is an imperfect information variant of a well-known game of Chess, in which the player does not know the positions of the opponent's pieces. Helpful information is scarce in Kriegspiel, which makes it difficult for computer programs. Moreover, very little research has been done on computer programs playing the game. This thesis tests general algorithms for playing imperfect information games and the strongest known Kriegspiel playing program. It improves them by integrating advanced and well-tested algorithms for playing perfect information Chess. The final algorithm is indeed stronger than the original version. This shows that determinization evaluation is a powerful tool that might also be useful other imperfect information games with well-researched perfect information versions.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectKriegspielcze
dc.subjectteorie hercze
dc.subjectneúplná informacecze
dc.subjectMonte Carlocze
dc.subjectMonte Carlo Tree Searchcze
dc.subjectKriegspieleng
dc.subjectGame Theoryeng
dc.subjectImperfect Informationeng
dc.subjectMonte Carloeng
dc.subjectMonte Carlo Tree Searcheng
dc.titleHeuristický algoritmus pro Kriegspielcze
dc.titleA heuristic algorithm for Kriegspieleng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeUhrín Matej
theses.degree.disciplineUmělá inteligencecze
theses.degree.grantorkatedra počítačůcze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam