Zobrazit minimální záznam

Development of parallel sorting algorithms for GPU



dc.contributor.advisorOberhuber Tomáš
dc.contributor.authorXuan Thang Nguyen
dc.date.accessioned2021-06-17T22:52:23Z
dc.date.available2021-06-17T22:52:23Z
dc.date.issued2021-06-17
dc.identifierKOS-961987148905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/95433
dc.description.abstractTato práce se zabývá vybranými paralelními řadícími algoritmy vhodnými pro implementaci na GPU. Jedná se konkrétně o Bitonic sort a Quicksort. Bitonic sort, i když má vyšší časovou složitost, je vhodným kandidátem na řazení malých posloupností. Paralelní Quicksort je rychlejší pro větší vstupy, ale potřebuje $\Theta(n)$ paměťi na pomocné pole pro přeskládání. Oba algoritmy jsou popsány a implementovány pro GPU od NVIDIA s pomocí CUDA API a TNL knihovny. Jako jazyk byl zvolen C++. U Bitonic sortu je navíc představena varianta, která využívá jen lambda funkce a odprošťuje se tak od kontejneru dat. Všechny implementace jsou řádně otestovány, změřeny a porovnány s~jinými implementacemi, které jsou dostupné pro CPU a GPU.cze
dc.description.abstractThis thesis is about selected sorting algorithms suitable for GPU implementation. The chosen algorithms are Bitonic sort and Quicksort. Although Bitonic sort has a worse theoretical time complexity, it is a suitable candidate for sorting smaller inputs. Quicksort is faster for bigger inputs, but for parallel implementation, $\Theta(n)$ auxiliary memory is needed because it is an out-of-place algorithm. Both algorithms were studied and then implemented in C++ extended with CUDA API with the help of TNL library. For Bitonic sort, a version that only uses lambda functions is introduced. The resulting work was then tested, measured, and compared with other CPU and GPU implementations.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectparalelní řazenícze
dc.subjectGPUcze
dc.subjectCUDAcze
dc.subjectC++cze
dc.subjectTNLcze
dc.subjectBitonic sortcze
dc.subjectQuicksortcze
dc.subjectparallel sorteng
dc.subjectGPUeng
dc.subjectCUDAeng
dc.subjectC++eng
dc.subjectTNLeng
dc.subjectBitonic sorteng
dc.subjectQuicksorteng
dc.titleVývoj paralelních řadících algoritmů na GPUcze
dc.titleDevelopment of parallel sorting algorithms for GPUeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeŠimeček Ivan
theses.degree.disciplineTeoretická informatikacze
theses.degree.grantorkatedra teoretické informatikycze
theses.degree.programmeInformatika 2009cze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam