ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Theoretical Computer Science
  • Bachelor Theses - 18101
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Theoretical Computer Science
  • Bachelor Theses - 18101
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vývoj paralelních řadících algoritmů na GPU

Development of parallel sorting algorithms for GPU

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Xuan Thang Nguyen
Supervisor
Oberhuber Tomáš
Opponent
Šimeček Ivan
Field of study
Teoretická informatika
Study program
Informatika 2009
Institutions assigning rank
katedra teoretické informatiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá vybranými paralelními řadícími algoritmy vhodnými pro implementaci na GPU. Jedná se konkrétně o Bitonic sort a Quicksort. Bitonic sort, i když má vyšší časovou složitost, je vhodným kandidátem na řazení malých posloupností. Paralelní Quicksort je rychlejší pro větší vstupy, ale potřebuje $\Theta(n)$ paměťi na pomocné pole pro přeskládání. Oba algoritmy jsou popsány a implementovány pro GPU od NVIDIA s pomocí CUDA API a TNL knihovny. Jako jazyk byl zvolen C++. U Bitonic sortu je navíc představena varianta, která využívá jen lambda funkce a odprošťuje se tak od kontejneru dat. Všechny implementace jsou řádně otestovány, změřeny a porovnány s~jinými implementacemi, které jsou dostupné pro CPU a GPU.
 
This thesis is about selected sorting algorithms suitable for GPU implementation. The chosen algorithms are Bitonic sort and Quicksort. Although Bitonic sort has a worse theoretical time complexity, it is a suitable candidate for sorting smaller inputs. Quicksort is faster for bigger inputs, but for parallel implementation, $\Theta(n)$ auxiliary memory is needed because it is an out-of-place algorithm. Both algorithms were studied and then implemented in C++ extended with CUDA API with the help of TNL library. For Bitonic sort, a version that only uses lambda functions is introduced. The resulting work was then tested, measured, and compared with other CPU and GPU implementations.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/95433
View/Open
PLNY_TEXT (368.9Kb)
PRILOHA (17.04Mb)
POSUDEK (47.95Kb)
POSUDEK (41.89Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 18101 [360]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV