Technologie V2G a její možnosti implementace v podmínkách Česka
V2G Technology and its Possibility of Implementation in the Conditions of the Czech Republic
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Mikuláš Komárek
Vedoucí práce
Klesla Arnošt
Oponent práce
Jemala Marek
Studijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut ekonomických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce představuje elektromobil jako možný další prvek elektrizační soustavy. Za pomoci technologie V2G lze totiž docílit obousměrného toku elektřiny mezi elektromobilem a nabíjecí stanicí. V teoretické části krom samotného představení technologie V2G a jejího možného využití jsou rozebrány i překážky, jenž brání hromadnému využívání tohoto konceptu v Česku. V budoucnosti se uvažuje o majiteli elektromobilu s V2G jako o potencionální poskytovateli flexibility, jenž bude s agregátorem flexibility nedílnou součásti trhu s elektřinou. Praktická část této práce se, za pomoci studie proveditelnosti, snaží technologii V2G zasadit do prostředí České republiky. Krom vyhodnocení konceptu z pohledu ekonomického, je zde i snaha nastínit celkové směřování této relativně nové technologie. This diploma thesis presents an electric car as a possible element of the grid. With the help of V2G technology, it is possible to achieve a two-way flow of electricity between the electric car and the charging station. In the theoretical part, in addition to the very introduction of V2G technology and its possible use, obstacles that prevent the mass use of this concept in the Czech Republic are also analysed. In the future, the owner of a V2G electric car is considered as a potential flexibility provider, which will be an integral part of the electricity market with the flexibility aggregator. The practical part of this work, with the help of a feasibility study, tries to put V2G technology into the environment of the Czech Republic. In addition to evaluating the concept from an economic point of view, there is also an effort to outline the overall direction of this relatively new technology.
Kolekce
- Diplomové práce - 32163 [294]