Sběr dat v herních komunitách
Data collection inside gaming communities
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Luděk Rájecký
Supervisor
Baier Jan
Opponent
Vozárová Pavla
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou sběru dat a jejich následného použití v herních komunitách, kde se zaměřuje na data, která uživatelé jednak sami sbírají, tak následně sami používají, tedy nejde o data o hráčích jako takových. Cílem práce je rozlišit zacházení s daty v různých typech komunit, tyto následně kategorizovat a poté doporučit budoucím zájemcům - jak o vedení herních komunit, tak o programování datových řešení pro tyto herní komunity - buď konkrétní řešení nebo směr, kterým se při vylepšování sběru a užití dat ubírat. Práce staví hlavně na konkrétních případových studiích, kdy se provedl cílený průzkum u správců primárně větších komunit ohledně užitých technologií a dopadu na jejich komunitu. Výsledkem je sada doporučení pro jednotlivé typy vývojářů napříč různými typy komunit, kde tato doporučení jsou výsledkem analýzy zmíněných případových studií. This bachelor's thesis researches data collecting and use in gaming communities, where the focus is data collected and used by users themselves, meaning the thesis is not interested in data about players as such. The aim of this thesis is to differentiate how data are managed throughout various community types, to categorize them and then recommend interested future users - whether interested in leading gaming communities or programming data solutions for such gaming communities - either an exact solution or a direction in which to progress towards improving collection and use of such data. The thesis is primarily based off of concrete case studies, where targeted research aimed primarily at administrators of bigger gaming communities was led regarding the used technologies and the impact on their community. The result is a set of recommendations for various types of developers across various community types, where these recommendations are result of mentioned case studies' analysis.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1745]