Psychologie prodeje v oblasti bankovnictví
Psychology of Sales in Banking
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Marina Krátká
Vedoucí práce
Procházka Jan
Oponent práce
Štědroň Bohumír
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut ekonomických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá zákony psychologie prodeje podle amerického psychologa Roberta Cialdiniho v oblasti bankovnictví a jejího marketingu, a s tím spojené přesvědčování a ovlivňování potenciálních klientů. Cílem bakalářské práce je zjistit, který z Cialdiniho zákonů psychologie prodeje je ten nejefektivnější, který naopak neúčinný a prozkoumat, zda ve výběru banky jde více o marketing společností či úsudek vlastního přesvědčení. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy psychologie, chování spotřebitele, dále jsou definovány Cialdiniho zákony psychologie prodeje podrobně popisující principy přesvědčování, a nakonec vysvětleny pojmy týkající se marketingu v bankovnictví. V první části výzkumu jsou aplikovány zákony na oblast bankovního marketingu, a ve druhé jsou vyhodnocena data výzkumného šetření, na základě kterého se zjistilo, že nejvíce účinný je zákon „Konzistence“ a naopak nejméně efektivní zákon „Dominantnost emocí“. This bachelor's thesis deals with Cialdini's laws of sales psychology, in the field of banking and its marketing, persuasion and influencing potential clients. The aim of the bachelor's thesis is to find out which of Cialdini's laws of sales psychology is the most effective, which is ineffective, and to examine whether the choice of bank is more about marketing companies or judgment of selfbelief. The theoretical part explains the basic concepts of psychology, consumer behavior, further defines Cialdini's laws of sales psychology, which describe in detail the principles of persuasion, and finally explains the concepts related to marketing in banking. The first part of the research applies the laws to the field of bank marketing, and the second evaluates the data of a research survey, based on which it was found that the law of "Consistency" is the most effective and the law of "Dominance of emotions" is the least effective.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32163 [690]
