ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Cybernetics
  • Bachelor Theses - 13133
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Cybernetics
  • Bachelor Theses - 13133
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Draftování v MOBA hrách s pomocí strojového učení

Drafting in MOBA Games using Machine Learning

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Petr Šiška
Supervisor
Hubáček Ondřej
Opponent
Konrád Jakub
Field of study
Základy umělé inteligence a počítačových věd
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra kybernetiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se věnuje problému draftovaní v MOBA hrách. Zabýváme se predikcí vítěze zápasu MOBA hry s pomocí neuronových sítí. Navrhli a implementovali jsme embedding modely, které využívají informace o vybraných šampionech a příznacích hráčů. U embedding modelů jsme dosáhli přesnosti až 54 % a překonali tak apriorní pravděpodobnost výhry modrého týmu 50,43 %. Tyto modely jsme následně použili při draftu v asistenčním algoritmu doporučující vhodné šampiony. Systém jsme aplikovali na draftováni ve hře League of Legends, jakožto nejhranější a nejpopulárnější MOBA hru dnešní doby. Náš asistenční algoritmus dokázal doporučit šampiony na základě již zvolených šampionů a příznaků hráčů podle našeho očekávání.
 
This bachelor thesis focuses on the problem of drafting in MOBA games. We predict the winner of the MOBA game match with the help of neural networks. We designed and implemented embedding models that use information about selected champions and player features. For embedding models, we achieved an accuracy of up to 54 % and thus exceeded the a priori probability of blue team winning 50.43 %. We then used these models in a draft assistance algorithm recommending suitable champions. We applied the system to drafting in the game League of Legends, the most played and most popular MOBA game nowadays. Our assistance algorithm was able to recommend champions based on already selected champions and player features according to our expectations.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/94422
View/Open
PLNY_TEXT (1.239Mb)
PRILOHA (4.657Mb)
POSUDEK (272.6Kb)
POSUDEK (207.9Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13133 [622]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV