Zobrazit minimální záznam

Daylighting in special classrooms on a primary school



dc.contributor.advisorVychytil Jaroslav
dc.contributor.authorJiří Petráš
dc.date.accessioned2021-02-24T11:57:28Z
dc.date.available2021-02-24T11:57:28Z
dc.date.issued2021-02-09
dc.identifierKOS-1084809833005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/93601
dc.description.abstractTématem diplomové práce je vyhodnocení odborných učeben základní školy z hlediska požadavků na denní osvětlení. V každé z nich je provedeno měření činitele odrazu světla s využitím jasoměru a luxmetru. Orientačně jsou tyto hodnoty stanoveny také za pomoci vzorníků barev a na základě tabulkových hodnot. Skutečně naměřené parametry jsou dále zpracovány a za pomoci výpočetního softwaru je stanoveno rozložení denního světla v učebnách. Cílem je ověření legislativních požadavků. Po objektivním posouzení učeben je prostřednictvím dotazníků určených pro žáky a učitele zjištěno subjektivní hodnocení denního osvětlení. Výsledky vyhodnocených dotazníků jsou porovnány s výsledky stanovenými výpočetním softwarem. Při nevyhovujícím stavu místností jsou navržena doporučená opatření sloužící k zajištění požadovaného denního osvětlení.cze
dc.description.abstractThe master’s thesis topic is the evaluation of daylight requirements for special purpose classrooms at elementary school. The illuminance is measure by a photometer and luminance meter in every classroom and the daylight factor is calculated based on these measurements. For guide purposes, a color swatch is used to estimate approximate values according to the standard table. The measured values by instruments are further processed by computer software to simulate daylight factor and daylight availability in the classrooms. The study aim to compare the observed results with legal requirements. After the measuring, the questionnaires are distribute to students and teachers to collect subjective evaluation of daylight in the classrooms. Simulated light condition by software and results from the questionnaire are compared to each other and analyzed. The recommendations to improve the current state has been given in case of unsatisfactory conditions in the classroom.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectDenní osvětlenícze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectměřenícze
dc.subjectodborná učebnacze
dc.subjectdotazníkcze
dc.subjectčinitel odrazu světlacze
dc.subjectDaylighteng
dc.subjectelementary schooleng
dc.subjectmeasurementeng
dc.subjectspecial purpose classroomeng
dc.subjectquestionnaireeng
dc.subjectdaylight factoreng
dc.titleDenní osvětlení v odborných učebnách na základní školecze
dc.titleDaylighting in special classrooms on a primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeKaňka Jan
theses.degree.disciplineBudovy a prostředícze
theses.degree.grantorkatedra konstrukcí pozemních stavebcze
theses.degree.programmeBudovy a prostředícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam