Volba metod výuky v praktickém vyučování nebo v odborném výcviku
The choice of teaching methods in practical education or in vocational training
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michael Petschat
Vedoucí práce
Mrázková Kateřina
Oponent práce
Lorenzová Jitka
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá výukovými metodami v praktické výuce a Odborném výcviku. Cílem práce je s využitím strukturovaného pozorování zjistit, jaké výukové metody užívají učitelé v odborném výcviku v oboru Středního odborného vzdělání 33-56 H/01 Truhlář. Práce má charakter teoreticko-empirický. V teoretické části jsou nejprve vymezeny základní pojmy související s tematikou výukových metod v odborném výcviku. Následující text představuje vybrané výukové metody a jejich klasifikace, se zaměřením na praktické vyučování a odborný výcvik. Nedílnou kompetencí učitele pro účinnou aplikaci výukových metod ve školní praxi je znalost činitelů, které výběr výukových metod podmiňují, jako jsou individualita žáka, uspořádání obsahu učiva, cíle výuky, procesuální stránka výuky a její organizační formy. Uvedeným faktorům se věnuje závěrečná podkapitola teoretické části. Empirická část prezentuje výsledky strukturovaného pozorování podle pokynů dvou evaluačních nástrojů, a to hospitačních archů Výuka v odborném výcviku a Metody a formy výuky. Na základě provedené analýzy ve vyučovací jednotce odborného výcviku budou identifikovány využité výukové metody a vysloven závěr o jejich efektivním využití pro zlepšení kvality výuky ve sledovaném výukovém programu. Závěr je vyhrazen souhrnu a intepretaci získaných výsledků. The bachelor's thesis deals with teaching methods in practical teaching and vocational training. The aim of the work is to use structured observation to find out what teaching methods are used by teachers in vocational training in the field of secondary vocational education 33-56 H / 01 Truhlář. The work has a theoretical-empirical character. The theoretical part first defines the basic concepts related to the topic of teaching methods in vocational training. The following text presents selected teaching methods and their classification, focusing on practical teaching and vocational training. An integral competence of the teacher for the effective application of teaching methods in school practice is the knowledge of factors that determine the choice of teaching methods, such as individuality of the student, organization of curriculum, teaching objectives, procedural side of teaching and its organizational forms. The final subchapter of the theoretical part deals with the mentioned factors. The empirical part presents the results of structured observation according to the instructions of two evaluation tools, namely the observation sheets Teaching in Vocational Training and Methods and Forms of Teaching. Based on the analysis performed in the teaching unit of vocational training, the used teaching methods will be identified and a conclusion will be drawn about their effective use for improving the quality of teaching in the monitored teaching program. The conclusion is reserved for the summary and interpretation of the obtained results.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1261]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Příprava učitele na vyučování technických předmětů
Autor: Kaňuk Vladimír; Vedoucí práce: Vališová Alena; Oponent práce: Škrabal Milan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-23)Práce se zabývá přípravou učitele na vyučování technických předmětů. Pohlíží na ni z různých hledisek. V první teoretické části se věnuje poznávacímu procesu, a rozebírá jednotlivé složky přípravy, jako je didaktická analýza ... -
Volba metod výuky v praktickém vyučování
Autor: Roman Kindl; Vedoucí práce: Svoboda Emanuel; Oponent práce: Vaněček David
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-14)Bakalářská práce Volba metod výuky v praktickém vyučování pojednává o vybraných metodách výuky a jejich vhodnosti zařazení do výuky. V teoretické části se práce zabývá vysvětlením pojmu výuková metoda, dále je popsána ... -
Učební text pro praktické vyučování
Autor: Bláha Martin; Vedoucí práce: Svoboda Emanuel; Oponent práce: Kodad Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-21)Bakalářská práce "Učební text pro praktické vyučování" se zabývá odbornými učebními texty pro žáky a učitele pro výuku předmětu "Praktické vyučování" oboru Elektrotechnika na středních školách. Cílem bakalářské práce je ...