Využívání mnemotechnik na vysoké škole
Use of Mnemonics at University
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Michal Černý
Supervisor
Mynaříková Lenka
Opponent
Emrová Lenka
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou učení studentů vysokých škol, paměti a mnemotechnik. Teoretická část má za cíl shrnout a definovat nejdůležitější termíny v této oblasti. Tento cíl je dosažen pomocí analýzou primárních a sekundárních dat z odborné literatury. Praktická část obsahuje dotazníkový výzkum a experiment. Výzkum je kvalitativní a má za úkol zjistit, jaké typy učení studenti vysokých škol nejčastěji využívají a jaké jsou jejich znalosti a zkušenosti s mnemotechnikami. Experiment má za úkol otestovat paměť náhodně vybraných studentů a porovnat ji s použitím mnemotechnik a bez nich. Cílem experimentu je zjistit míru efektivity využívání mnemotechnik. This bachelor thesis deals with issues of learning of university students, memory and mnemonics. The theoretical part aims in summarizing and defining main terms in this area. This is achieved by analyzing of primary and secondary data from literature. The practical part includes questionnaire research and experiments. The research is qualitative and seeks to find out what types of learning university students use most and what their knowledge and experience with mnemonics is. The aim of the experiment is to test the memory of randomly selected students and compare it with and without mnemonic placement. The goal of experiment is to assess effectiveness of the use of mnemonics.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1261]