ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra inženýrské pedagogiky
  • Bakalářské práce - 32151
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra inženýrské pedagogiky
  • Bakalářské práce - 32151
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využívání mnemotechnik na vysoké škole

Use of Mnemonics at University

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Michal Černý
Supervisor
Mynaříková Lenka
Opponent
Emrová Lenka
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Study program
Specializace v pedagogice
Institutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou učení studentů vysokých škol, paměti a mnemotechnik. Teoretická část má za cíl shrnout a definovat nejdůležitější termíny v této oblasti. Tento cíl je dosažen pomocí analýzou primárních a sekundárních dat z odborné literatury. Praktická část obsahuje dotazníkový výzkum a experiment. Výzkum je kvalitativní a má za úkol zjistit, jaké typy učení studenti vysokých škol nejčastěji využívají a jaké jsou jejich znalosti a zkušenosti s mnemotechnikami. Experiment má za úkol otestovat paměť náhodně vybraných studentů a porovnat ji s použitím mnemotechnik a bez nich. Cílem experimentu je zjistit míru efektivity využívání mnemotechnik.
 
This bachelor thesis deals with issues of learning of university students, memory and mnemonics. The theoretical part aims in summarizing and defining main terms in this area. This is achieved by analyzing of primary and secondary data from literature. The practical part includes questionnaire research and experiments. The research is qualitative and seeks to find out what types of learning university students use most and what their knowledge and experience with mnemonics is. The aim of the experiment is to test the memory of randomly selected students and compare it with and without mnemonic placement. The goal of experiment is to assess effectiveness of the use of mnemonics.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/93073
View/Open
PLNY_TEXT (1.769Mb)
POSUDEK (208.8Kb)
POSUDEK (666.7Kb)
PRILOHA (4.931Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32151 [1064]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV