Chiptuning spalovacího motoru
Chiptuning of Combustion Engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tomáš Sommer
Vedoucí práce
Mík Josef
Oponent práce
Kotek Martin
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou softwarové úpravy řídicích jednotek motoru za účelem zvýšení výkonu a točivého momentu spalovacího motoru. Dále je vysvětlena problematika spalovacích motorů. V práci jsou také vypsány vybrané snímače a akční členy, které mají vliv na řízení spalovacího motoru. Na konci práce je na protokolech z válcové zkušebny porovnáván výkon a točivý moment před a po úpravě softwaru na třech vozech. This bachelor thesis is focus on software modification of engine control units. The aim of modification is increase the power and torque of the combustion engine. The combustion engines are explained in the next chapters. Actuators and sensors are described. These components have influence on the operation of combustion engine. The practical part of the thesis contains information about protocols from cylindrical test room. These protocols compare power and torque before software modification on the three cars.