Obsluha poslední míle ve veřejné dopravě taxislužbou
Last mile service in public transport by taxi
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Vít Macháček
Supervisor
Michl Zdeněk
Opponent
Novotný Vojtěch
Field of study
Logistika a řízení dopravních procesůStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav logistiky a managementu dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce je rozebrat příležitosti poptávkové dopravy v kombinaci s konvenční pravidelnou veřejnou dopravou. Veřejná poptávková doprava blížící se taxislužbě by mohla pomoci redukovat problém poslední míle a souvisejících neefektivně vynakládaných prostředků na veřejnou dopravu. Práce shrnuje teorii poptávkové dopravy, popisuje již funkční systémy blížící se taxislužbě ve veřejné objednávce a následně navrhuje možnosti praktického využití v českých podmínkách na příkladu dopravní obsluhy městské části Praha-Radotín. The aim of this bachelor thesis is to discuss opportunities of demand responsive transport in combination with conventional regular public transit. Public demand responsive transport similar to taxi services can contribute to reduce the last-mile problem and associated resources inefficiently spent on public transit. This work summarizes the demand responsive transport theory, shows some of currently working systems similar to taxi in public transit and finally suggests opportunities of practical use in the Czech environment on a model of public transit service in the district of Prague-Radotín.
Collections
- Bakalářské práce - 16117 [249]