Marketingová komunikační strategie firmy Schwarzmüller s.r.o.
Marketing communication strategy of Schwarzmüller s.r.o.
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Martin Mach
Supervisor
Kavan Michal
Opponent
Ulbrich Petr
Field of study
Řízení a ekonomika podnikuStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav řízení a ekonomiky podnikuRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce s názvem „Marketingová komunikační strategie firmy Schwarzmüller s.r.o.“ se zabývá marketingovým výzkumem trhu přípojných vozidel a nástaveb a tvorbou nové marketingové komunikační strategie společnosti Schwarzmüller s.r.o. Teoretická část práce je zaměřena na klasické metody, přístupy a nástroje marketingové komunikace a zároveň moderní formy, především online marketing. Jsou zde uvedeny výhody a omezení komunikačních nástrojů a vhodnosti jejich užití. Zároveň jsou zde představeny základy marketingového výzkumu. V praktické části práce jsou popsány marketingové komunikační aktivity vybraného průmyslového podniku a jeho konkurentů a je zde provedena analýza uskutečněného marketingového výzkumu. V závěru práce jsou získané poznatky shrnuty do obecných doporučení a jsou zde prezentovány dvě varianty budoucího vývoje marketingové komunikační strategie vybraného podniku. The diploma thesis “Marketing communication strategy of Schwarzmüller s.r.o. company” is dealing with the marketing research of the trailer and tipper body market and the creation of a new marketing communication strategy of Schwarzmüller s.r.o. company. The theoretical part of the thesis is focused on classic methods, approaches and tools of marketing communication and at the same time modern forms, especially online marketing. This part presents the advantages and limitations of communication tools and the suitability of their use. Afterwards the basics of marketing research are presented here. The practical part of the thesis describes the marketing communication activities of a selected industrial company and its competitors and there is an analysis of the marketing research. At the end of the work the acquired knowledge is summarized in general recommendations and two variants of the future development of the marketing communication strategy of the selected company are presented.
Collections
- Diplomové práce - 12138 [166]