Zobrazit minimální záznam

Optimization-based control of the F1/10 autonomous racing car



dc.contributor.advisorKlapálek Jaroslav
dc.contributor.authorDavid Zahrádka
dc.date.accessioned2020-09-04T13:58:32Z
dc.date.available2020-09-04T13:58:32Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.identifierKOS-960824061005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/90254
dc.description.abstractTato práce se zabývá aplikací optimalizačních řídících technik na autonomním závodním vozidle v měřítku 1/10 pro soutěž F1/10 Autonomous Racing Competition. Cílem práce je implementace řídícího algoritmu schopného dosáhnout rychlých časů na kolo na závodní dráze. V práci jsou popsány vhodné matematické modely vozu a pneumatik, a vybraný model vozidla a pneumatik je identifikován a implementován. Do závodního vozidla je integrován řídící algoritmus Model Predictive Contouring Control, který využívá identifikované modely, a je otestován v simulaci a v reálných experimentech s autonomním závodním vozidlem. Implementovaný řídící algoritmus byl schopen optimalizovat trajektorii závodního vozida v simulaci, v reálných experimentech dokázal s vozidlem projet testovací dráhu.cze
dc.description.abstractThe main interest of this thesis is the application of optimization-based control techniques on a 1/10 scale autonomous racing vehicle for the F1/10 Autonomous Racing Competition. The goal is to implement a control algorithm able to achieve fast lap times in time-trial races. Selected vehicle and tire models are identified and implemented using a genetic algorithm. A Model Predictive Contouring Control algorithm utilizing the identified models is integrated into the racing vehicle platform, and its performance is tested in simulation and real-life experiments. The control algorithm successfully optimized the vehicle's trajectory in the simulation and was able to drive the vehicle safely through the testing track in the real-life experiment.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectF1/10 competitioncze
dc.subjectZávody autonomních vozůcze
dc.subjectIdentifikace parametrů modelucze
dc.subjectPacejka magic formulacze
dc.subjectModel Predictive Contouring Controlcze
dc.subjectOptimalizace trajektoriecze
dc.subjectF1/10 competitioneng
dc.subjectAutonomous racingeng
dc.subjectModel identificationeng
dc.subjectPacejka magic formulaeng
dc.subjectModel Predictive Contouring Controleng
dc.subjectTrajectory optimizationeng
dc.titleOptimální řízení autonomního závodního auta F1/10cze
dc.titleOptimization-based control of the F1/10 autonomous racing careng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeVajnar Martin
theses.degree.disciplineKybernetika a robotikacze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu













Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam