Zobrazit minimální záznam

Design of platform of Cargo locomotives



dc.contributor.advisorKolář Josef
dc.contributor.authorJan Vrba
dc.date.accessioned2020-09-04T13:57:17Z
dc.date.available2020-09-04T13:57:17Z
dc.date.issued2020-08-27
dc.identifierKOS-862651632005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/90187
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaobírá základním návrhem platformového řešení nákladních lokomotiv pro trh střední Evropy. Návrh je inspirován provedenou rešerší se zaměřením na cargo lokomotivy operující na kolejích střední Evropy a jejich pohony. V této práci jsou rozpracovány dvě základní verze lokomotivní platformy – lokomotiva elektrická a diesel-elektrická. Pro tyto lokomotivy jsou zobrazeny trakční charakteristiky, proveden návrh konceptu podvozku a základní návrh vypružení. Dále se práce zaobírá rozborem zatížení nápravy hnacího dvojkolí pro tuto lokomotivní platformu a jejím dimenzováním. Práce se též věnuje návrhu lisovaných spojů kol na nápravu. Analytické výpočty jsou následně ověřeny metodou konečných prvků a výsledky obou metod vzájemně porovnány.cze
dc.description.abstractThe issue of this diploma thesis deals with basic design of the platform solution of cargo locomotives for a market of the Central Europe. The research on the topic of cargo locomotives operating on the Central Europe rail network and their drives was done in this thesis. In the framework of this work, two basic versions of the locomotive platform are developed – electric and diesel-electric locomotive. Traction characteristics are shown, bogie concept design and basic calculation of the suspension are done for these locomotives. Moreover, this diploma thesis deals with the axle of the driving wheelset of the platform locomotives, its design, stress analysis and strength checks. The pressed joint of the axle and wheels is also designed in this work. Analytical calculations are verified by finite element method simulation and the solutions of these two methods are compared to each other.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectkolejové vozidlocze
dc.subjectcargocze
dc.subjectlokomotivacze
dc.subjectplatformacze
dc.subjecthnací dvojkolícze
dc.subjectnápravacze
dc.subjectlisovaný spojcze
dc.subjectMKPcze
dc.subjectsimulacecze
dc.subjectredukované napětícze
dc.subjectrailway vehicleeng
dc.subjectcargoeng
dc.subjectlocomotiveeng
dc.subjectplatformeng
dc.subjectdriving wheelseteng
dc.subjectaxleeng
dc.subjectpressed jointeng
dc.subjectFEMeng
dc.subjectsimulationeng
dc.subjectreduced stresseng
dc.titlePlatformové řešení nákladních lokomotivcze
dc.titleDesign of platform of Cargo locomotiveseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeZikmund Aleš
theses.degree.disciplineDopravní, letadlová a transportní technikacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam