Platformové řešení nákladních lokomotiv
Design of platform of Cargo locomotives
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Vrba
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Zikmund Aleš
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zaobírá základním návrhem platformového řešení nákladních lokomotiv pro trh střední Evropy. Návrh je inspirován provedenou rešerší se zaměřením na cargo lokomotivy operující na kolejích střední Evropy a jejich pohony. V této práci jsou rozpracovány dvě základní verze lokomotivní platformy – lokomotiva elektrická a diesel-elektrická. Pro tyto lokomotivy jsou zobrazeny trakční charakteristiky, proveden návrh konceptu podvozku a základní návrh vypružení. Dále se práce zaobírá rozborem zatížení nápravy hnacího dvojkolí pro tuto lokomotivní platformu a jejím dimenzováním. Práce se též věnuje návrhu lisovaných spojů kol na nápravu. Analytické výpočty jsou následně ověřeny metodou konečných prvků a výsledky obou metod vzájemně porovnány. The issue of this diploma thesis deals with basic design of the platform solution of cargo locomotives for a market of the Central Europe. The research on the topic of cargo locomotives operating on the Central Europe rail network and their drives was done in this thesis. In the framework of this work, two basic versions of the locomotive platform are developed – electric and diesel-electric locomotive. Traction characteristics are shown, bogie concept design and basic calculation of the suspension are done for these locomotives. Moreover, this diploma thesis deals with the axle of the driving wheelset of the platform locomotives, its design, stress analysis and strength checks. The pressed joint of the axle and wheels is also designed in this work. Analytical calculations are verified by finite element method simulation and the solutions of these two methods are compared to each other.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]