ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
  • Diplomové práce - 12105
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
  • Diplomové práce - 12105
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh vypružení kolejových vozidel s definovanou osovou a příčnou tuhostí

Design of suspension of rail vehicles with defined axial and transverse stiffness

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Ondřej Ježek
Vedoucí práce
Novotný Ctirad
Oponent práce
Kmoch Jan
Studijní obor
Aplikovaná mechanika
Studijní program
Strojní inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá problematikou návrhu sekundárního vypružení podvozku Y 0270. V úvodu práce jsou popsány nejčastěji používané pružící prvky nákladních i osobních kolejových vozidel. Dále jsou zde uvedené aplikace šroubovitých pružin typu flexi-coil v podvozcích kolejových vozidel. V praktické části jsou popsané vlastnosti zmíněného typu pružin. Jsou zde využité analytické i numerické výpočty pro stanovení osové a příčné tuhosti. Další část práce se zabývá optimalizací těchto pružících prvků za účelem zvýšení poměru příčných tuhostí. Na konec je provedena analýza namáhání navržených šroubovitých pružin.
 
This diploma thesis deals with the design of the secondary suspension of the bogie Y 0270. In the introduction is described the most used flexible elements in freight and passenger rail vehicles. Other applications of flexi-coil springs in bogies are presented here. In the practical part is described the mechanical behavior of the spring. Analytical and numerical calculations for determining axial and transverse stiffness are available here. The next part of the thesis deals with the optimization of these spring elements in order to increase the ratio of transverse stiffness. Finally, the stress analysis of the presented coil springs is performed.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/90050
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (11.03Mb)
POSUDEK (140.9Kb)
POSUDEK (1.265Mb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12105 [219]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV