Zobrazit minimální záznam

Design of suspension of rail vehicles with defined axial and transverse stiffness



dc.contributor.advisorNovotný Ctirad
dc.contributor.authorOndřej Ježek
dc.date.accessioned2020-09-04T13:54:01Z
dc.date.available2020-09-04T13:54:01Z
dc.date.issued2020-08-27
dc.identifierKOS-985499443505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/90050
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou návrhu sekundárního vypružení podvozku Y 0270. V úvodu práce jsou popsány nejčastěji používané pružící prvky nákladních i osobních kolejových vozidel. Dále jsou zde uvedené aplikace šroubovitých pružin typu flexi-coil v podvozcích kolejových vozidel. V praktické části jsou popsané vlastnosti zmíněného typu pružin. Jsou zde využité analytické i numerické výpočty pro stanovení osové a příčné tuhosti. Další část práce se zabývá optimalizací těchto pružících prvků za účelem zvýšení poměru příčných tuhostí. Na konec je provedena analýza namáhání navržených šroubovitých pružin.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the design of the secondary suspension of the bogie Y 0270. In the introduction is described the most used flexible elements in freight and passenger rail vehicles. Other applications of flexi-coil springs in bogies are presented here. In the practical part is described the mechanical behavior of the spring. Analytical and numerical calculations for determining axial and transverse stiffness are available here. The next part of the thesis deals with the optimization of these spring elements in order to increase the ratio of transverse stiffness. Finally, the stress analysis of the presented coil springs is performed.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvypruženícze
dc.subjectflexi-coilcze
dc.subjectpodvozek Y 0270cze
dc.subjectosová tuhostcze
dc.subjectpříčná tuhostcze
dc.subjectMKPcze
dc.subjectoptimalizacecze
dc.subjectnamáhánícze
dc.subjectsuspensioneng
dc.subjectflexi-coileng
dc.subjectbogie Y 0270eng
dc.subjectaxial stiffnesseng
dc.subjecttransversal stiffnesseng
dc.subjectFEMeng
dc.subjectoptimizationeng
dc.subjectstresseng
dc.titleNávrh vypružení kolejových vozidel s definovanou osovou a příčnou tuhostícze
dc.titleDesign of suspension of rail vehicles with defined axial and transverse stiffnesseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeKmoch Jan
theses.degree.disciplineAplikovaná mechanikacze
theses.degree.grantorústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikycze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam