ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dvě experimentální úlohy pro zaměření motorová vozidla

Two experimental tasks for specialisation Motor Vehicles

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Ondřej Včelák
Supervisor
Kazda Lukáš
Opponent
Bous Marek
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První část se věnuje teorii momentu setrvačnosti, možnostem jeho měření a problematice měření úhlů pomocí inklinometru a dále čtenáře seznámí s laboratorním stanovištěm pro měření momentů setrvačnosti. Její praktické cíle jsou úprava laboratorního stanoviště a tvorba materiálů pro výuku na tomto stanovišti. Druhá část práce se zabývá měřením účinnosti mechanismu řadící páky. Seznámí čtenáře s pojmy jako účinnost, tření, siloměry, lanovody. Cílem druhé části je výroba měřící aparatury a tvorba jednoduché metodiky pro změření účinnosti reálné soustavy řadící páky a k ní připojených lanovodů.
 
The bachelor thesis is divided into two parts. The first part discusses the theory of the moment of inertia, options for its measurement and the problems of measuring angles using an inclinometer. It also acquaints the reader with the laboratory station for measuring moments of inertia. The practical goals of the first part are a modification of the laboratory station and creating educational materials for teaching at this station. The second part of the thesis deals with measuring the efficiency of the gear lever assembly. It presents to the reader concepts such as efficiency, friction, load cells and Bowden cables. The goals of the second part are to construct measuring equipment and an invention of a simple methodology for measuring the efficiency of a real gear lever system with the connected Bowden cables.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/89783
View/Open
PLNY_TEXT (2.734Mb)
PRILOHA (8.557Mb)
POSUDEK (216.1Kb)
POSUDEK (465.1Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [245]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV