Psychoaktivní látky v prostředí střední odborné školy
Drugs at Secondary Vocation Schools
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michal Dolejš
Vedoucí práce
Dobrovská Dana
Oponent práce
Vobořilová Jarmila
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá psychoaktivními látkami v prostředí střední odborné školy. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké zkušenosti mají žáci střední odborné školy s psychoaktivními látkami (legálními i nelegálními), jaká je jejich motivace s těmito látkami experimentovat, zda si žáci uvědomují rizikovost takového chování a jaké má konkrétní střední odborná škola možnosti přispět ke sní-žení rizika zneužívání těchto látek. Teoretická část uvádí nejdůležitější odborné poznatky vztahující se k problematice vzniku drogové závislosti, včetně možností, jak jí čelit a jak jí předcházet, dále je zde popsána aktuální drogová situace v Evropské Unii a v České republice, součástí této části bakalářské práce je také přehled současné české legislativy, jež se k problematice vztahuje. This bachelor thesis deals with psychoactive substances in a vocational school environment. The aim of this bachelor's thesis is to find what experience vocational school pupils have with psychoactive substances, (legal and illegal), what their motivation is to experiment with these substances, wheth-er pupils are aware of the risk of such behaviour, and what possibilities a particular vocational school has to reduce the risk of abuse of these substances. The theoretical part sets out the most important expertise related to the issue of drug addiction, including options to counter and prevent it, and the current drug situation in the European Union and the Czech Republic is described here, and this part also includes an overview of the current Czech legislation on the issue. The practical section sets out the results of a quantitative empirical survey in a secondary vocational school environment.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]