Zobrazit minimální záznam

One track and two track dynamic vehicle models



dc.contributor.advisorŠika Zbyněk
dc.contributor.authorMarek Vychopeň
dc.date.accessioned2020-08-19T22:51:28Z
dc.date.available2020-08-19T22:51:28Z
dc.date.issued2020-08-19
dc.identifierKOS-976884134105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/89516
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá modelováním směrové dynamiky vozidel. Jsou zde popsány přístupy ke tvorbě matematických modelů a jejich rozdělení na jednostopé rovinné modely, dvoustopé rovinné modely a modely prostorové. Tato práce se také zabývá modely pneumatik, které hrají při simulacích jízdy vozidla důležitou roli. Mohou být rozděleny na modely v pseudo-ustáleném stavu, na dynamické modely se soustředěnými parametry a na dynamické modely s parametry rozloženými. V bakalářské práci je rovněž provedeno porovnání odezev na skokovou změnu natočení volantu u jednostopého a dvoustopého modelu. Výsledky simulací prokázaly rozdílnost průběhů odezev zejména ve vyšších rychlostech jízdy. Dále je zde popsáno řízení kol dle Ackermannovi podmínky a možnosti řízení zadních kol za účelem zvýšení jízdní stability. Na závěr je uvedeno simulační porovnání konvenčního automobilu s automobilem s řízenými čtyřmi koly při úhybném manévru, které prokázalo zřetelnou odlišnost ve stabilitě odezev dynamického systému.cze
dc.description.abstractThe bachelor's thesis focuses on modeling of lateral vehicle dynamics. Several approaches to the creation of mathematical models are presented and divided into one-track planar models, two-track planar models and spatial models. This work also deals with models of tires which play an important role in driving simulations. They can be divided into pseudo-steady state models, lumped dynamic models and distributed dynamic models. The thesis also contains a comparison of responses to a step change in an angle of steering wheel between one-track and two-track model. The results of the simulations show a difference in responses of systems, especially at higher speeds. This work also describes the steering of wheels according to Ackermann’s geometry and the steering of the rear wheels in order to increase the driving stability. There is also a comparison during an evasive maneuver between a conventional car and a car with four-wheel steering which show a difference in the stability of dynamic system responses.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectModel vozidlacze
dc.subjectmodel pneumatikycze
dc.subjectjednostopý modelcze
dc.subjectdvoustopý modelcze
dc.subjectdynamikacze
dc.subjectVehicle modeleng
dc.subjecttire modeleng
dc.subjectone-track modeleng
dc.subjecttwo-track modeleng
dc.subjectdynamicseng
dc.titleJednostopé a dvoustopé dynamické modely vozidelcze
dc.titleOne track and two track dynamic vehicle modelseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeSteinbauer Pavel
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikycze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam