Charakteristika dopravních PPP projektů a využití nástroje analýzy nákladů životního cyklu
Characteristics of Infrastructural PPP Projects and Use of Life Cycle Costing Analysis
dc.contributor.advisor | Valentin Jan | |
dc.contributor.author | Dominik Bakos | |
dc.date.accessioned | 2020-06-29T22:52:01Z | |
dc.date.available | 2020-06-29T22:52:01Z | |
dc.date.issued | 2020-06-29 | |
dc.identifier | KOS-781238763705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/88919 | |
dc.description.abstract | V úvodní části se bakalářská práce zaměřuje na projekty silniční infrastruktury, které jsou realizovány na základě partnerství mezi soukromým a veřejným sektorem neboli Public Private Partnership. Základem úvodní části je seznámení s typy takového partnerství, kdy hlavním pilířem spolupráce je využití soukromých finančních prostředků, technických zkušeností a inovací na výstavbu veřejné silniční infrastruktury. Partnerství mohou vznikat v různých odvětvích, nicméně tato bakalářská práce se primárně zaměřuje na využití této spolupráce v rámci silniční infrastruktury a metod s tím spojených. Ve druhé části je bakalářská práce zaměřena na porozumění základním nástrojům, které jsou v rámci PPP projektů aplikovány. Základním nástrojem, který je využíván v rámci takové spolupráce, je vedle posuzování aspektů životního cyklu především problematika posuzování nákladů životního cyklu stavby. Tento nástroj porovnává celkové náklady stavby u odlišných variant od investičních nákladů až po náklady spojené s provozem a následnou rekonstrukcí nebo souvislými opravami. Dalším nástrojem může být použití i již zmíněného obecné posouzení životního cyklu. To primárně zkoumá environmentální náročnost projektu od výroby daného prvku, jeho zabudování do konstrukce až po jeho následnou demolici. Nástroj posuzování nákladů životního cyklu, který je v této práci popisován i na praktickém příkladu, vstupuje do analýzy kromě nákladů investiční a provozní fáze projektu též hledisko posuzování uživatelských nákladů, které mohou vznikat v průběhu realizace projektu a při provádění následných údržbářských prací či celkových rekonstrukcí. V bakalářské práci se proto věnuji aplikaci zjednodušeného nástroje nákladů životního cyklu na vzorovém úseku dálniční infrastruktury, kde se v závislosti na různých typech skladby vozovky bude provádět analýza celkových nákladů. Analýza na dálničních projektech je nezbytná, a to zdůvodu představy budoucích nákladů spojených s provozem, údržbou či rekonstrukcí. Tyto budoucí náklady mohou ovlivnit celkový návrh projektu, kdy se může ukázat, že nejdražší investiční varianta nemusí být to nejméně vhodné řešení, protože budoucí náklady mohou být u této varianty následně nejnižší, čímž se může jevit jako nejvýhodnější. | cze |
dc.description.abstract | In the Introduction, this thesis focuses on road infrastructure projects realized on the basis of the Public-Private Partnership scheme. The basis of the Introduction is an explanation of the types of partnerships where the key principle of cooperation is to use private funds, technical experience, and innovations for construction of the publicly owned road infrastructure. Partnerships can arise in different industries; however, this bachelor thesis focuses primarily on using this cooperation within the road infrastructure including related methods. In the second part, the thesis focuses on the comprehension of fundamental instruments applied within the PPP projects. The fundamental instrument used within this type of cooperation is, apart from the evaluation of the life-cycle, the issue how effectively evaluate the construction life-cycle costs. This instrument compares the total construction costs of different variants with investment costs, costs related to the operation and subsequent reconstruction or related corrections. Already mentioned life- cycle assessment can serve as another instrument. This evaluation primarily focuses on environmental demands, starting from the production of a given component, its incorporation into the road structure and its subsequent demolition or deconstruction. The life-cycle costs evaluation instrument is described in this thesis as an example. This instrument is part of the analysis as well as investment and operation phases of the project and user costs evaluation standpoint. These user costs can come into existence during the project realization and during subsequent regular maintenance or so called heavy maintenance and related rehabilitation works. Therefore, this thesis is dedicated to the application of the life cycle costs instrument within example stretch of a motorway infrastructure where the analysis of overall costs is carried out using different types of road materials. The analysis of highway projects is essential in order to have an idea of the future costs related to the operation, maintenance or reconstruction (rehabilitation). Those future costs may influence the general project draft showing that the most expensive investment solution may necessarily not be the least suitable solution since future costs may be subsequently lower which may make it to be the most suitable solution. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | PPP projekt | cze |
dc.subject | Hodnota za peníze | cze |
dc.subject | infrastruktura | cze |
dc.subject | Náklady životního cyklu | cze |
dc.subject | Posouzení životního cyklu | cze |
dc.subject | Pozemní komunikace | cze |
dc.subject | PPP project | eng |
dc.subject | Value for Money | eng |
dc.subject | infrastructure | eng |
dc.subject | Life-cycle cost | eng |
dc.subject | Life-cycle assessment | eng |
dc.subject | road | eng |
dc.title | Charakteristika dopravních PPP projektů a využití nástroje analýzy nákladů životního cyklu | cze |
dc.title | Characteristics of Infrastructural PPP Projects and Use of Life Cycle Costing Analysis | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Navrátil Michal | |
theses.degree.discipline | Realizace pozemních a inženýrských staveb | cze |
theses.degree.grantor | katedra silničních staveb | cze |
theses.degree.programme | Stavitelství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 11136 [223]