Zobrazit minimální záznam

Presentation of 3D models and GIS data in virtual reality environment



dc.contributor.advisorCajthaml Jiří
dc.contributor.authorVojtěch Cehák
dc.date.accessioned2020-06-23T22:53:09Z
dc.date.available2020-06-23T22:53:09Z
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifierKOS-982514641405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/88550
dc.description.abstractVirtuální realita je mladá a nepříliš prozkoumaná technologie. Z většiny je využívána pro zábavu a herní průmysl, ale může být přínosná i pro mnohé jiné obory. Tato práce se věnuje nejprve obecnému popisu této technologie, její historii a vývoji až po současnost. Dále využitím v různých odvětvích dnešního světa a popisem dostupného hardware a software pro úspěšné fungování VR. V druhé části práce je prezentován pracovní postup pro využití virtuální reality ve spojení s GIS daty ve smyslu tvorby realistického 3D modelu krajiny. Popsána je příprava dat z GIS software (ArcGIS Pro), tvorba virtuálního světa (3D modelu) a realistických textur (Unreal Engine). Následně i použití materiálů a vegetace v modelu krajiny. Pro vegetaci jsou použita procedurální pravidla pro rozmisťování. Na závěr je hotový model krajiny připraven pro prohlížení v headsetu pro virtuální realitu (HTC Vive).cze
dc.description.abstractVirtual reality is a young and little-explored technology. It is mostly used for the entertainment and gaming industry, but can also be beneficial for many other fields. This work deals with a general description of this technology, its history and development up to the present. Furthermore, use in various industries of today's world and a description of available hardware and software for the successful operation of VR. The second part presents a workflow for the use of virtual reality in conjunction with GIS data in terms of creating a realistic 3D model of landscape. The preparation of the data from GIS software (ArcGIS Pro), the creation of a virtual world (3D model) and realistic textures (Unreal Engine) are described. And also, the use of materials and vegetation in the landscape model. Procedural rules for distribution are used in case of the vegetation. Finally, the finished landscape model is ready for viewing in a virtual reality headset (HTC Vive).eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvirtuální realitacze
dc.subjectVRcze
dc.subject3D modelcze
dc.subjectGIS datacze
dc.subjectprezentacecze
dc.subjectvirtual realityeng
dc.subjectVReng
dc.subject3D modeleng
dc.subjectGIS dataeng
dc.subjectpresentationeng
dc.titlePrezentace 3D modelů a GIS dat v prostředí virtuální realitycze
dc.titlePresentation of 3D models and GIS data in virtual reality environmenteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeHavlíček Jakub
theses.degree.disciplineGeodézie a kartografiecze
theses.degree.grantorKatedra geomatikycze
theses.degree.programmeGeodézie a kartografiecze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam