Prezentace 3D modelů a GIS dat v prostředí virtuální reality
Presentation of 3D models and GIS data in virtual reality environment
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Vojtěch Cehák
Supervisor
Cajthaml Jiří
Opponent
Havlíček Jakub
Field of study
Geodézie a kartografieStudy program
Geodézie a kartografieInstitutions assigning rank
Katedra geomatikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Virtuální realita je mladá a nepříliš prozkoumaná technologie. Z většiny je využívána pro zábavu a herní průmysl, ale může být přínosná i pro mnohé jiné obory. Tato práce se věnuje nejprve obecnému popisu této technologie, její historii a vývoji až po současnost. Dále využitím v různých odvětvích dnešního světa a popisem dostupného hardware a software pro úspěšné fungování VR. V druhé části práce je prezentován pracovní postup pro využití virtuální reality ve spojení s GIS daty ve smyslu tvorby realistického 3D modelu krajiny. Popsána je příprava dat z GIS software (ArcGIS Pro), tvorba virtuálního světa (3D modelu) a realistických textur (Unreal Engine). Následně i použití materiálů a vegetace v modelu krajiny. Pro vegetaci jsou použita procedurální pravidla pro rozmisťování. Na závěr je hotový model krajiny připraven pro prohlížení v headsetu pro virtuální realitu (HTC Vive). Virtual reality is a young and little-explored technology. It is mostly used for the entertainment and gaming industry, but can also be beneficial for many other fields. This work deals with a general description of this technology, its history and development up to the present. Furthermore, use in various industries of today's world and a description of available hardware and software for the successful operation of VR. The second part presents a workflow for the use of virtual reality in conjunction with GIS data in terms of creating a realistic 3D model of landscape. The preparation of the data from GIS software (ArcGIS Pro), the creation of a virtual world (3D model) and realistic textures (Unreal Engine) are described. And also, the use of materials and vegetation in the landscape model. Procedural rules for distribution are used in case of the vegetation. Finally, the finished landscape model is ready for viewing in a virtual reality headset (HTC Vive).
Collections
- Diplomové práce - 11155 [153]