Interaktivní podpora výuky v aplikaci MARAST
Support for interactive teaching techniques in MARAST
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Rem Lohinov
Supervisor
Kalvoda Tomáš
Opponent
Šestáková Eliška
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá přidáním technik interaktivní výuky do webového portálu MARAST, který se aktivně využívá pro podporu výuky matematických předmětů na Fakultě informačních technologií ČVUT v Praze. Obsahem práce je seznámení se s vnitřní strukturou zmíněného portálu, v něm používanými technologiemi, nezbytnou částí je také analýza požadavků potenciálních uživatelů. Cílem této práce je návrh a implementace nových funkčností zaměřených na zvětšení míry interakce mezi učiteli a studenty během výuky. This bachelor thesis focuses on the addition of interactive teaching techniques to the MARAST web portal, which is actively used to support the teaching of mathematical subjects at the Faculty of Information Technology CTU in Prague. The content of the work is to get acquainted with the internal structure of the portal, the technologies used in it, also an essential part is the analysis of the requirements of potential users. The goal of this work is the design and implementation of new functionalities aimed at increasing the degree of interaction between teachers and students during teaching.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1724]