Konstrukce přídavného elektrického pohonu do vozidla s konvenčním motorem
Design of additional electric drive to a vehicle with a combustion engine
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Pavel Herman
Supervisor
Plomer Jan
Opponent
Šolc Martin
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravních prostředkůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem diplomové práce „Konstrukce přídavného elektrického pohonu do vozidla s konvenčním motorem“ je koncepční návrh na úpravu vozidla se spalovacím motorem na vozidlo hybridní. V práci je provedeno porovnání spotřeby paliva před a po úpravě vozidla pomocí počítačového softwaru. První část práce popisuje jednotlivé možnosti akumulace energie, uvádí typy elektromotorů používaných v elektromobilitě a je zde věnována pasáž pouze hybridním vozům. Druhá část uvádí samotný návrh přestavby konvenčního vozidla a její finanční analýzu. Poslední části je samotná simulace a porovnání výsledků. The subject of the diploma thesis “Design of additional electric drive to a vehicle with a combustion engine” is a conceptual proposal for an adjustment of a vehicle with combustion engine to mild hybrid vehicle. Subsequently, the fuel consumption is compered before and after the adjustment vehicle using the computer software. The first part of the thesis describes the possibilities of the energy storage, the types of electric machines used in electromobility and includes a passage about hybrid vehicles. The second part of the thesis contains the proposal of the adjustment conventional vehicle and its financial analysis. The last part is the simulation and comparison of results.