Zobrazit minimální záznam

Trajectory planning for autonomous vehicles



dc.contributor.advisorNovotný Matěj
dc.contributor.authorAntonín Hruška
dc.date.accessioned2020-06-10T11:11:41Z
dc.date.available2020-06-10T11:11:41Z
dc.date.issued2020-06-04
dc.identifierKOS-857604983905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/87633
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá plánováním trajektorie pro autonomní vozidla. Jejím cílem je seznámit laického čtenáře s širší problematikou plánování trajektorie pro neholonomní robotická vozidla, která se pohybují v dvoudimenzionálním prostoru. Přiblížit mu typické reprezentace plánování trajektorie a představit přístupy, jež jsou v praxi běžně využívány. Práce odkáže na řešení pomocí časoprostorové mřížky, k jejíž tvorbě jsou využity η-spline křivky. K reprezentaci překážek je využívána struktura bitmapy. Tento přístup umožňuje jednoduchou reprezentaci dynamických překážek a real-time využití v praxi. Výstupem je implementace tohoto přístupu pomocí Python a C kódu a názorná simulace vzorové situace, která ověří funkčnost implementace.cze
dc.description.abstractThe subject of this thesis is trajectory planning for autonomous vehicles. An issue of a trajectory planning is theoretically introduced with a focus on twodimensional nonholonomic robotic vehicles, including typical representations and approaches. The solution to the issue of trajectory planning is presented, using the spatiotemporal state lattices and creating η-spline spatial trajectories. The obstacle collision avoidance is implemented through a bitmap structure. This approach allows simple representation of dynamic obstacles and computing solution to a particular problem in a real-time manner. The outcome of this thesis is an implementation of the described solution through the Python and C code. A solved example is attached to prove basic functionality.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectautonomní vozidlacze
dc.subjectplánování trajektoriecze
dc.subjectprostorová stavová mřížkacze
dc.subjectdiskrétní mapová mřížkacze
dc.subjectη-spline křivkacze
dc.subjectcar-like roboteng
dc.subjectpath planningeng
dc.subjectspace state latticeeng
dc.subjectoccupancy grideng
dc.subjectη-splineeng
dc.titlePlánování trajektorie pro autonomní vozidlacze
dc.titleTrajectory planning for autonomous vehicleseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeHaniš Tomáš
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam