Vliv povrchové vrstvy AlSi na průběh svařovacího procesu
The effect of the AlSi surface layer on welding process
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vojtěch Haala
Vedoucí práce
Kolařík Ladislav
Oponent práce
Ježek Štěpán
Studijní obor
Technologie, materiály a ekonomika strojírenstvíStudijní program
Výroba a ekonomika ve strojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářské práce se věnuje problematice odporového bodového svařování v automobilovém průmyslu. Práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická, která popisuje metodu odporového bodového svařování, popis materiálů pro automobilové karosérie se zaměřením na vysoko-pevné ocelové plechy se zaměřením zejména na materiál 22MnB5 a jejich povrchové úpravy. Druhá část je experimentální. Experimentální část se zaměřuje na vliv povrchové vrstvy Al-Si během svařovacího procesu, za tepla tvářené oceli 22MnB5 s různým tepelným zpracováním. Vzorky byly svařeny v laboratoři odporového bodového svařování na ČVUT v Praze. The bachelor thesis is dedicated to resistence spot welding at automotive industry. This thesis has been completed from two parts. The first part is theoretical, which describe the method of resistence spot welding, a description of automotive body materials with a focus high-strength steel sheets especially on 22MnB5 and their surface finishes. The second part is experimental. The experimental part focuses on the effect of the surface layer of Al-Si during the welding process, hot-welded 22MnB5 steel with different the attreatment. Samples were welded in resistence welding laboratory at CTU in Prague.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12133 [288]