Navigace založená na výkonnosti v letounech všeobecného letectví
Performance Based Navigation in General Aviation Airplanes
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Radim Bradáč
Vedoucí práce
Soldán Vladimír
Oponent práce
Hlavatý Daniel
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá implementací navigace založené na výkonnosti do letounů všeobecného letectví, zejména z pohledu létajícího personálu. Jejím cílem je vytvořit ucelený materiál pro letové posádky ve všeobecném letectví. Nejprve je proveden rozbor důležitý pro vyjasnění terminologie a odlišností od konvenční navigace. V praktické části je zjištěn nejpoužívanější avionický systém ve všeobecném letectví, pro který je dále vytvořena metodika provedení letu dle postupů PBN. Poslední část se zabývá možnostmi využití PBN v ČR a v zahraničí a jsou nastíněny možnosti budoucího rozvoje. This thesis addresses the implementation of Performance Based Navigation into general aviation aeroplanes, especially from the perspective of flying personel. The aim is to make a complex study material for flight crews. At first, theoretical analysis is made to clarify used definitions, terminology and differences from conventional navigation. In the practical part, most commonly used avionic system is found out, for which flying metodology is made according PBN procedures. Last part considers usage of PBN in the Czech Republic compared to other states and posibilities for future development are stated.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]