Snižování energetické náročnosti objektů a jejich negativní dopad na školní prostředí
Reducition of energetical difficulty of the object and it´s impact on the school environment
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Zdeňka Siegerová
Vedoucí práce
Mrázková Kateřina
Oponent práce
Vobořilová Jarmila
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Trend posledních několika let je snižování energetické náročnosti staveb, které postihlo i budovy školství. V této práci se dozvíte, proč snižujeme energetickou náročnost staveb a jaké dopady úpravy za účelem snižování této náročnosti mohou mít na vnitřní prostředí školy a následně na žáky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je třeba pracovat s odbornou literaturou a platnou legislativou včetně technických norem. Následně provedu průzkum škol za účelem zjištění, zda na jejich budově provedli nějaké opatření za účelem snížení energetické náročnosti budovy. Dále na vybrané škole (SPŠ Stavební Josefa Gočára) provedu analýzu stávající učebny, PC učebny a studovny, které vznikly po úpravách za účelem snížení energetické náročnosti budovy. Na základě analýzy a dotazníkového šetření ze škol a od uživatelů navrhnu doporučení pro zlepšení mikroklimatu. Recent years have seen the efforts to reduce energy performance of buildings, a trend which has effected school buildings as well. This work deals with the reasons for reducing energy performance of buildings, but also with the possible impact of such efforts on the internal environment of schools and on their students. The work is divided into a theory part and a research part. In the theory part it is necessary to use information based on specialized literature and relevant legal regulations, including technical norms. In the research part, I will first conduct a survey of several schools to find out whether and how they have refurbished the building in order to reduce the energy perfor-mance. Next, at a chosen school (SPŠ Stavební Josefa Gočára). I will analyse the study room, a PC classroom and one of the reg-ular classrooms, which all have been reconstructed in compliance with the task of reducing the energy performance of the building. Based on the analysis of the data and the questionnaire obtained from the schools and the users, I will recommend a strategy for improving the microclimate.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1278]