Zobrazit minimální záznam

Vehicle slip ratio control system



dc.contributor.advisorHaniš Tomáš
dc.contributor.authorJan Kučera
dc.date.accessioned2019-06-13T22:52:16Z
dc.date.available2019-06-13T22:52:16Z
dc.date.issued2019-06-13
dc.identifierKOS-773337303905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/83042
dc.description.abstractCílem této práce je využít možností, které skýtají elektrická vozidla se čtyřmi nezávisle poháněnými koly, pro zlepšení jízdní charakteristiky malé formule. K tomu jsou použity postupy známé pod souhrnným názvem model based design. Záměrem je řídit podélnou trakci vozidla prostřednictvím řízení podélného skluzu kol vozidla. Za tímto účelem je sestaven a zlinearizován model vozidla. Následně jsou na tomto lineárním modelu navrženy řídící algoritmy. Poté dochází k simulacím ve virtuálním simulačním prostředí IPG Carmaker. Na závěr jsou dané algoritmy implementovány do skutečné formule.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to utilize the concept of four independantly propelled wheels for enhancing handling characteristics of a small formula car. It is meant to be done by means of model-based design. The intention is to control the traction of the vehicle via control of the slip ratio of the vehicle's wheels. For this purpose, a vehicle model is composed and then linearized. Subsequently, control algorithms are designed with the linear model. Then, the control system is virtually tested with the IPG Carmaker simulation environment. Finally, the software is tested in a real formula.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdynamika vozidlacze
dc.subjectmodelově orientovaný designcze
dc.subjectjednostopý modelcze
dc.subjectPacejkova formulecze
dc.subjectkontrola trakcecze
dc.subjectskluzcze
dc.subjectPI regulátorcze
dc.subjectroot locuscze
dc.subjectlineární systém s proměnným parametremcze
dc.subjectIPG Carmakercze
dc.subjectFormula Studentcze
dc.subjectvehicle dynamicseng
dc.subjectmodel-based designeng
dc.subjectsingle-track modeleng
dc.subjectPacejka magic formulaeng
dc.subjecttraction controleng
dc.subjectslip ratioeng
dc.subjectPI controllereng
dc.subjectroot locuseng
dc.subjectlinear parameter-varying systemeng
dc.subjectIPG Carmakereng
dc.subjectFormula Studenteng
dc.titleŘízení podelného skluzu kol vozidlacze
dc.titleVehicle slip ratio control systemeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeLiškář Petr
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu











Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam