Konfigurace řídicí části pohonu s asynchronním motorem
Configuration of Control Part of Drive with Induction Machine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ondřej Kalát
Vedoucí práce
Kobrle Pavel
Oponent práce
Kozák Martin
Studijní obor
Aplikovaná elektrotechnikaStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra elektrotechnologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje popisu U/f řízení rychlosti asynchronního motoru. V ní je proveden podrobný teoretický rozbor této metody řízení změnou napájecí frekvence, i krátká praktická část ověřující kompenzaci úbytku na odporu R1. Popsány jsou též rozdíly mezi teoretickým a naměřeným průběhem závislosti napětí na frekvenci. Druhá část se věnuje konfiguraci frekvenčního měniče. Pomocí správné konfigurace je možné komunikovat mezi měničem a PLC pomocí USS protokolu. PLC dále komunikuje se zobrazovacím panelem, pomocí kterého je možné zadávat pokyny pro rozběh, zastavení a řízení rychlosti asynchronního motoru, stejně tak jako sledovat několik vybraných parametrů měniče. Pro tento účel bylo pro panel vytvořeno grafické rozhraní, které toto ovládání/vyčítání umožňuje. The thesis is split into two main part. First one describes V/f speed control of asynchronous motor. This part contains detailed theoretical part as well as short practical part related to compensation of R1 resistance. There are described differences between theoretical and measured progress of U_1=f(f_1) function. Second part is related to communication between frequency converter and PLC. This communication is established using USS protocol. PLC also communicates with panel and it is possible to ramp up, down and control the speed of asynchronous motor from here. For this purpose, it was created user interface which allow this control.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13113 [137]