Zobrazit minimální záznam

Strategy Generation for Partially Observable Stochastic Games



dc.contributor.advisorBošanský Branislav
dc.contributor.authorErik Vaknin
dc.date.accessioned2019-06-11T14:43:58Z
dc.date.available2019-06-11T14:43:58Z
dc.date.issued2019-06-05
dc.identifierKOS-773337303005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/82364
dc.description.abstractCílem této teze je navrhnout a naimplementovat modifikaci algoritmu PG-HSVI (který byl navrhnut k řešení částečně pozorovatelných stochastických her), která by mohla vylepšit jeho schopnost řešit větší problémy. K tomu jsme využili metody incrementálního generování strategií. Algoritmus ISG-PG-HSVI představený v této tezi začíná zjednodušením původní hry tak, že odstraní některé z dostupných akcí pro jednoho z hráčů. Poté vyřeší tuto zjednodušenou variantu hry a výsledek uloží. Následně přidá do hry zpět některé z chybějících akcí a vyřeší tuto novou hru s využitím uložených výsledků z přechozí iterace. Toto se opakuje, dokud není vyřešena celá původní hra. Dále jsme navrhli a naimplementovali heuristiku s cílem ukázat, zda záleží na tom, které akce jsou přidány do hry přednostně. Na konci předkládáme výsledky srovnání těchto algoritmů v experimentech.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to design and implement a modification of algorithm PG-HSVI (that was designed to solve partially observable stochastic games), that might improve its ability to solve larger problems. For this we applied an incremental strategy generation method. The ISG-PG-HSVI algorithm introduced in this thesis starts with simplifying the original game by removing some of the available actions for one of the players. Then it solves this simplified variant of the game and saves the result. After that it adds some of the actions back and solves this game, while reusing the results from the previous iteration. This repeats until the original game is solved. Furthermore we designed and implemented a heuristic with the aim to show, whether it matters, which actions are added to the game beforehand. In the end we present the results of comparing these algorithms in experiments.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectteorie hercze
dc.subjectčástečně pozorovatelné stochastické hrycze
dc.subjectgenerování strategiícze
dc.subjectheuristic search value iterationcze
dc.subjectgame theoryeng
dc.subjectpartially observable stochastic gameseng
dc.subjectstrategy generationeng
dc.subjectheuristic search value iterationeng
dc.titleGenerování strategií pro řešení částečně pozorovatelných stochastických hercze
dc.titleStrategy Generation for Partially Observable Stochastic Gameseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeRyšavý Petr
theses.degree.disciplineInformatika a počítačové vědycze
theses.degree.grantorkatedra kybernetikycze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam