Zobrazit minimální záznam

PPP in Highway Construction: A Lesson to Be Learned from Latin America?



dc.contributor.advisorDlask Petr
dc.contributor.authorPešek Jakub
dc.date.accessioned2019-02-20T11:19:05Z
dc.date.available2019-02-20T11:19:05Z
dc.date.issued2019-02-07
dc.identifierKOS-587864880305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/81273
dc.description.abstractTato práce zkoumá, jestli projekty partnerství veřejného a soukromého sektoru dálniční výstavby v Latinské Americe mají nižší vícepráce a kratší zpoždění než stejné projekty řešené pomocí klasických veřejných zakázek. Ekonomické opodstatnění, které je podpořené ekonomií veřejného sektoru a behaviorální ekonomií, ukazuje, že partnerství veřejného a soukromého sektoru by mělo být efektivnější z hlediska víceprací a zpoždění výstavby než tradiční veřejné zakázky. Tato hypotéza je pak testována pomocí ekonometrické analýzy. Korelace mezi využitím partnerství veřejného a soukromého sektoru a poklesem obou zkoumaných proměnných (vícepráce a zpoždění) se zdá být v datech přítomná, jelikož tento efekt je statisticky i ekonomicky významný. Dále práce slouží jako příklad možnosti využití ekonometrie ve výzkumu stavebního managementu.cze
dc.description.abstractThis paper investigates whether Public-Private Partnership projects in highway construction in Latin America have lower cost overruns and delays than their counterparts of public procurement. The economic rationale supported by behavioural and public sector economics shows that Public-Private Partnerships should be more efficient in terms of cost overruns and delays than public procurement. This hypothesis was tested with an econometric analysis. The linkage between the use of Public-Private Partnerships and a decrease in cost overruns and delays seems to be present in the data. The results show a statistically and economically significant effect of the use of Public-Private Partnerships for both tested variables. Furthermore, the thesis serves as an example of the possibility to use econometrics in the research on construction management issues.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectpartnerství veřejného a soukromého sektoru,dálnice,Latinská Amerika,veřejné zakázky,vícepráce,zpožděnícze
dc.subjectPublic-Private Partnership,highways,Latin America,public procurement,cost overruns,delayseng
dc.titlePPP v dálniční výstavbě: Model Latinské Amerikycze
dc.titlePPP in Highway Construction: A Lesson to Be Learned from Latin America?eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2019-02-07
dc.contributor.refereeBrabec Petr
theses.degree.disciplineManagement a ekonomika ve stavebnictvícze
theses.degree.grantorkatedra ekonomiky a řízení stavebnictvícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam