ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra ekonomiky a řízení stavebnictví
  • Bakalářské práce - 11126
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra ekonomiky a řízení stavebnictví
  • Bakalářské práce - 11126
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

PPP v dálniční výstavbě: Model Latinské Ameriky

PPP in Highway Construction: A Lesson to Be Learned from Latin America?

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Pešek Jakub
Supervisor
Dlask Petr
Opponent
Brabec Petr
Field of study
Management a ekonomika ve stavebnictví
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra ekonomiky a řízení stavebnictví
Defended
2019-02-07
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce zkoumá, jestli projekty partnerství veřejného a soukromého sektoru dálniční výstavby v Latinské Americe mají nižší vícepráce a kratší zpoždění než stejné projekty řešené pomocí klasických veřejných zakázek. Ekonomické opodstatnění, které je podpořené ekonomií veřejného sektoru a behaviorální ekonomií, ukazuje, že partnerství veřejného a soukromého sektoru by mělo být efektivnější z hlediska víceprací a zpoždění výstavby než tradiční veřejné zakázky. Tato hypotéza je pak testována pomocí ekonometrické analýzy. Korelace mezi využitím partnerství veřejného a soukromého sektoru a poklesem obou zkoumaných proměnných (vícepráce a zpoždění) se zdá být v datech přítomná, jelikož tento efekt je statisticky i ekonomicky významný. Dále práce slouží jako příklad možnosti využití ekonometrie ve výzkumu stavebního managementu.
 
This paper investigates whether Public-Private Partnership projects in highway construction in Latin America have lower cost overruns and delays than their counterparts of public procurement. The economic rationale supported by behavioural and public sector economics shows that Public-Private Partnerships should be more efficient in terms of cost overruns and delays than public procurement. This hypothesis was tested with an econometric analysis. The linkage between the use of Public-Private Partnerships and a decrease in cost overruns and delays seems to be present in the data. The results show a statistically and economically significant effect of the use of Public-Private Partnerships for both tested variables. Furthermore, the thesis serves as an example of the possibility to use econometrics in the research on construction management issues.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/81273
View/Open
PLNY_TEXT (1.593Mb)
POSUDEK (984.3Kb)
POSUDEK (119.3Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 11126 [440]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV