Zobrazit minimální záznam

Evacuation analysis of CityElefant train car



dc.contributor.advisorNajmanová Hana
dc.contributor.authorPešková Veronika
dc.date.accessioned2019-02-20T11:11:26Z
dc.date.available2019-02-20T11:11:26Z
dc.date.issued2019-02-13
dc.identifierKOS-880322163705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/80911
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou evakuace osob z železničních kolejových vozidel při mimořádné události. Teoretická část práce je zaměřena na současný stav poznání a rešerši dostupné literatury. V teorii je nastíněna problematika evakuace jako takové, specifika evakuace osob z kolejových vozidel, parametry ovlivňující celkový čas evakuace osob z vozu a přehled již provedených experimentů evakuace osob z vlaku společně s poznatky, které tyto zkoušky přinesly. Na základě teoretických znalostí byly sestaveny evakuační scénáře pro praktickou část této práce, kterou je realizace a vyhodnocení experimentu evakuace osob z vloženého vozu řady 071 jednotky EPJ471 (dvoupodlažní jednotka CityElefant). Tato práce se zabývá zkoumáním vlivu složení evakuované skupiny, šířky vnitřního koridoru na úrovni výstupu a typu výstupu z vozu na celkovou dobu evakuace. Dále jsou vyhodnocena data týkající se pohybu osob ve voze, jako jsou tok osob či jejich rychlost pohybu, kooperace mezi cestujícími při evakuaci či způsob překonávání výstupu z vozu. V závěru práce je uveden příklad aplikace experimentálních dat pro účely matematického modelování pohyb osob ve formě porovnání vybraných experimentálních výsledků s matematickými modely stejných evakuačních scénářů, které jsou výsledkem související diplomové práce Citlivostní analýza modelů evakuace osob z vlakového vozu (Kuklík, 2019).cze
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of evacuation of passengers from railway rolling stock in emergency. The theoretical part of the thesis is focused on the current state of art and on the research of available literature. The theoretical part of the thesis is focused on the current state of art and on the research of available literature, which outlines evacuation issues, specifics of evacuation of passengers from a rolling stock, including parameters influencing the total evacuation time, and knowledge which these experiments have brought. This theoretical background was used to create evacuation scenarios for the practical part of this work, which is the realization and evaluation of the evacuation experiment of passengers from the CityElefant. This thesis deals with the study of the influence of composition of the evacuated group, the width of the corridor and the type of output from the car for the total evacuation time. In addition, are evaluated data on the movement of people in a car, such as the flow rate of people or their speed of movement, cooperation between passengers during evacuation or how to overcome the exit from the car. The conclusion of the thesis is an example of the application of experimental data for the purposes of mathematical modeling of the movement of persons in the form of comparison of selected experimental results with mathematical models of the same evacuation scenarios resulting from the related diploma thesis Sensitivity analysis of evacuation models from a train vehicle (Kuklík, 2019).eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectEvakuace,vlak,experiment,požární bezpečnost,behaviorální vlivy,celková doba evakuace,tok proudu osob,nouzová situace,detekce požáru,nouzový výstupcze
dc.subjectEvacuation,train,experiment,fire safety,human behaviour,total evacuation time,flow rate,emergency,fire detection,emergency exiteng
dc.titleHodnocení evakuace osob z vlakového vozu CityElefantcze
dc.titleEvacuation analysis of CityElefant train careng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2019-02-13
dc.contributor.refereeMózer Vladimír
theses.degree.disciplineIntegrální bezpečnost stavebcze
theses.degree.grantorkatedra konstrukcí pozemních stavebcze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam