Použítí systémů řízení letu pro úpravu dynamiky pozemních vozidel
Flight Control Solutions Applied for Improving Vehicle Dynamics
dc.contributor.advisor | Haniš Tomáš | |
dc.contributor.author | Lászlo Marek | |
dc.date.accessioned | 2019-02-20T10:58:16Z | |
dc.date.available | 2019-02-20T10:58:16Z | |
dc.date.issued | 2019-01-31 | |
dc.identifier | KOS-773337355705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/80343 | |
dc.description.abstract | Súčasný vývoj elektrických vozidiel prináša nové možnosti ohľadom riadenia dynamiky vozidla vďaka prínosom individuálneho pohonu kolies. Rýchla odozva elektrického pohonu dáva nové možnosti vývoja už existujúcim systémom. Cieľom tejto práce je vylepšenie charakteristík jazdnej dynamiky študentskej elektrickej formule použitím aktívneho prerozdeľovania hnacieho momentu a s pomocou ďaľších riadiacích systémov. Implementovaný bol tlmič uhlovej rýchlosti zatáčania a riadenie na referenčnú uhlovú rýchlost zatáčania. Systém bol vyvinutý prístupom model-based designu a overený virtuálnými jazdnými skúškami, restbus simuláciou a experimentálnymi jazdnými skúškami. | cze |
dc.description.abstract | Development of electric vehicles gives new possibilities for vehicle dynamics control by the introduction of the individual-wheel driven platforms. A fast response time of electric powertrain also allows for further progress in existing solutions. The goal of this thesis is to improve electric formula student handling characteristics with the introduction of active torque vectoring and additional control systems. Namely yaw rate tracking and yaw damper were implemented. The system is developed using a modelbased design approach and tested by virtual test drives, restbus simulation, and experimental drive tests. | eng |
dc.language.iso | ENG | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | dynamika vozidla,stabilita vozidla,elektrické vozidlá,riadiace systémy,systém prerozdeľovania hnacieho momentu,pretáčavosť,nedotáčavosť,IPG Carmaker,4WD,študentská elektrická formula,testy dynamiky vozidla,restbus,model-based design,riadenie preklzu,trakčná kontrola | cze |
dc.subject | vehicle dynamics,vehicle stability,electric vehicles control systems,torque vectoring system,driver assistance system,oversteer,understeer,IPG Carmaker,4WD,formula student electric,vehicle dynamics tests,restbus,model-based design,slip ratio control system,traction control | eng |
dc.title | Použítí systémů řízení letu pro úpravu dynamiky pozemních vozidel | cze |
dc.title | Flight Control Solutions Applied for Improving Vehicle Dynamics | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2019-02-07 | |
dc.contributor.referee | Madarás Juraj | |
theses.degree.discipline | Letecké a kosmické systémy | cze |
theses.degree.grantor | katedra měření | cze |
theses.degree.programme | Kybernetika a robotika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13138 [343]