Zobrazit minimální záznam

Flight Control Solutions Applied for Improving Vehicle Dynamics



dc.contributor.advisorHaniš Tomáš
dc.contributor.authorLászlo Marek
dc.date.accessioned2019-02-20T10:58:16Z
dc.date.available2019-02-20T10:58:16Z
dc.date.issued2019-01-31
dc.identifierKOS-773337355705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/80343
dc.description.abstractSúčasný vývoj elektrických vozidiel prináša nové možnosti ohľadom riadenia dynamiky vozidla vďaka prínosom individuálneho pohonu kolies. Rýchla odozva elektrického pohonu dáva nové možnosti vývoja už existujúcim systémom. Cieľom tejto práce je vylepšenie charakteristík jazdnej dynamiky študentskej elektrickej formule použitím aktívneho prerozdeľovania hnacieho momentu a s pomocou ďaľších riadiacích systémov. Implementovaný bol tlmič uhlovej rýchlosti zatáčania a riadenie na referenčnú uhlovú rýchlost zatáčania. Systém bol vyvinutý prístupom model-based designu a overený virtuálnými jazdnými skúškami, restbus simuláciou a experimentálnymi jazdnými skúškami.cze
dc.description.abstractDevelopment of electric vehicles gives new possibilities for vehicle dynamics control by the introduction of the individual-wheel driven platforms. A fast response time of electric powertrain also allows for further progress in existing solutions. The goal of this thesis is to improve electric formula student handling characteristics with the introduction of active torque vectoring and additional control systems. Namely yaw rate tracking and yaw damper were implemented. The system is developed using a modelbased design approach and tested by virtual test drives, restbus simulation, and experimental drive tests.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdynamika vozidla,stabilita vozidla,elektrické vozidlá,riadiace systémy,systém prerozdeľovania hnacieho momentu,pretáčavosť,nedotáčavosť,IPG Carmaker,4WD,študentská elektrická formula,testy dynamiky vozidla,restbus,model-based design,riadenie preklzu,trakčná kontrolacze
dc.subjectvehicle dynamics,vehicle stability,electric vehicles control systems,torque vectoring system,driver assistance system,oversteer,understeer,IPG Carmaker,4WD,formula student electric,vehicle dynamics tests,restbus,model-based design,slip ratio control system,traction controleng
dc.titlePoužítí systémů řízení letu pro úpravu dynamiky pozemních vozidelcze
dc.titleFlight Control Solutions Applied for Improving Vehicle Dynamicseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2019-02-07
dc.contributor.refereeMadarás Juraj
theses.degree.disciplineLetecké a kosmické systémycze
theses.degree.grantorkatedra měřenícze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam