Zobrazit minimální záznam

Health Status Monitoring of Turbocharger for Passenger Vehicle Applications



dc.contributor.advisorGurtner Martin
dc.contributor.authorHriadel Dávid
dc.date.accessioned2019-02-20T10:58:16Z
dc.date.available2019-02-20T10:58:16Z
dc.date.issued2019-01-31
dc.identifierKOS-773337354605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/80342
dc.description.abstractTáto práca sa zameriava návrhom a implementáciou systému na monitorovanie stavu turbodúchadla (predovšetkým pre osobné motorové vozidlá) s dôrazom na možné nasadenie navrhnutých algoritmov do vozidiel v produkcii. Riešenie nájdené v tejto práci je pripravené na začlenenie do konceptu Prognostiky. Potenciálne poruchy turbodúchadla so vzťahom príčina-porucha a ich frekvencia výskytu je preskúmaná v literatúre. Pokles efektivity kompresoru (napríklad z dôvodu znečistenia olejovými časticami) je porucha zvolená na analýzu v ďalších častiach diplomovej práce. Približný model poklesu efektivity kompresoru kvôli zaneseniu olejovými časticami je navrhnutý regresnou analýzou na reálnych, čistých a zanesených kompresorových máp. Na základe simulácií dieselového motora s týmto odhadnutým modelom sa zistilo, že tri príznaky vznikajú pri prítomnosti poklese efektivity kompresoru: zvýšený akčný zásah na otvorenie prívodných lopatiek v turbodúchadle s variabilnou geometriou VGT, čo vedie k zvýšeniu rýchlosti otáčania hriadeľa a k rastu teploty vzduchu na výstupe z kompresoru. Pre každý z týchto príznakov je navrhnutý indikátor buď pomocou modelu alebo hĺbkovej analýzy dát. Nakoniec sa indikátory implementujú v simulačnom prostredí motora a ich detekcia spolu s prognostikou, zahrňujúc predikciu zostávajúceho užitočného života RUL, je ohodnotená simuláciou série emisných cyklov.cze
dc.description.abstractThis work focuses on the design and implementation of the health monitoring system of a turbocharger (primarily for passenger vehicles) with the emphasis on possible deployment of the proposed algorithms in production vehicles. The solution found in the thesis is ready to be embedded in the researched concept of Prognostics and Health Management (PHM). Possible turbocharger faults with their cause/effect relations and frequency of occurrence are investigated. Compressor efficiency drop (for instance, due to oil fouling) is identified as the only fault worth of further investigation. An approximate model of compressor efficiency drop due to oil fouling is proposed by regression on the real, clean and degraded compressor map data. Based on simulations of a diesel engine with this approximate model, three symptoms are found to arise when the compressor efficiency drop is present: increased command to open vanes in Variable Geometry Turbocharger (VGT), leading to the increased shaft rotational velocity, and increased compressor outlet temperature. For each of the symptoms, an indicator is designed, either by using a model, or data mining. At last, the indicators are employed in the engine simulation environment and their detection together with prognostics performance, involving prediction of Remaining Useful Life (RUL), is evaluated by simulating a series of emission driving cycles.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectturbodmychadlo,diagnostika,prognostika,regresní analýza,návrh založený na modelucze
dc.subjectturbocharger,diagnostics,prognostics,regression analysis,model-based designeng
dc.titleMonitorování stavu turbodmychadla v osobních vozechcze
dc.titleHealth Status Monitoring of Turbocharger for Passenger Vehicle Applicationseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2019-02-07
dc.contributor.refereeDoleček Vít
theses.degree.disciplineKybernetika a robotikacze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam